فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک افتتاح شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۱ کد : ۳۰ اصلی
تعداد بازدید:۳۰۵۱۵
فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک با حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی و سید مهدی مقدسی نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، جمعی از مسئولان استان مرکزی و خیرین سلامت افتتاح شد.
فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک افتتاح شد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک در چهار هزار مترمربع وسعت، با 96 تخت بستری ظرف مدت 2 سال اخیر با 30 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق وقف و دانشگاه علوم پزشکی اراک ساخته و تجهیز شده است.

دکتر حسن طاهراحمدی با یادآوری اینکه، به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در استان مرکزی، یک و نیم تخت بستری وجود دارد، افزود: تعداد تخت های بستری در استان مرکزی ناکافی است و با ایجاد 300 تخت بستری در سال های اخیر، همچنان نیاز به تامین تخت های بیشتر در استان احساس می شود.

وی اظهار داشت: حدود هفت هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی شناسایی شده که برای درمان آنان نیاز به مرکز درمانی مجهز با تخت بستری مناسب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: 30 تا 40 درصد از مجموع بیماران خدمات گیرنده درمانی، از استان های همجوار به استان مرکزی مراجعه می کنند.

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسئولان از بخش های مختلف فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک بازدید و با بیماران دیدار و گفتگو کردند.

کلید واژه ها: وزیر بهداشت بیمارستان خوانسازی


( ۲ )

نظر شما :