دکتر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان عنوان کرد:

ضرورت تقویت حوزه مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها در بخش سلامت

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰ کد : ۳۵ اصلی
تعداد بازدید:۳۲۵۲۷
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت حوزه مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها در بخش سلامت ضروری است.
ضرورت تقویت حوزه مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها در بخش سلامت

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در مراسم تجلیل از خیرین مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: افزایش 25 هزار تخت بیمارستانی، اجرای برنامه تحول نظام سلامت و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی از افتخارات دولت آقای روحانی است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ ظرفیت های درمانی از میانگین کشوری پایین تر است و باید برای تقویت وضعیت درمانی این استان اقدامات موثری انجام شود.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: کمبود پزشک متخصص از جمله نیازهای درمانی استان مرکزی است و علت مهاجرت پزشکان متخصص به پایتخت نیازمند آسیب شناسی است.

وی خاطرنشان ساخت: این استان از آلودگی زیست محیطی و بیمارهای مرتبط با آن رنج می برد، بنابراین ایجاد مرکز مطالعات جامع بیمارهای آلودگی زیست محیطی لازم و ضروری است.

دکتر کریمی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان استان معین پایتخت انتخاب شده، بنابراین ضروری است امکانات درمانی در این استان برای مواقع ضروری تامین شود.

وی گفت: پیگیری ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در این استان علاوه بر تامین نیاز استان، برای پایتخت در مواقع ضروری، کاربرد ویژه ای دارد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: اورژانس هوایی از دیگر مطالبات مردم استان مرکزی است تا در صورت بروز حوادث از ظرفیت امداد هوایی استفاده شود.

کلید واژه ها: اورژانس هوایی بیمارستان خوانساری مشارکت مردمی