در بازدید مسئولان مطرح شد؛

ضرورت تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک

۰۳ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۸ کد : ۴۴ اصلی
تعداد بازدید:۳۰۰۰۹
نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در تامین اعتبار و تکمیل پروژه بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک ضروری است، چرا که بخش عمده ای از مشکلات حوزه درمان استان را رفع می کند.
ضرورت تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۴۸۶تختخوابی حضرت ولی عصر (عج) اراک در جمع خبرنگاران،افزود: استان مرکزی به ویژه در شهر اراک در خصوص سرانه تخت های بیمارستانی نسبت به دیگر استان های کشور با کمبود مواجه است.

وی اظهار داشت: پروژه بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر (عج) اراک بزرگترین پروژه بیمارستانی استان مرکزی به شمار می رود که در صورت تکمیل و بهره برداری، بخش عمده کمبود تخت درمانی مرکز استان را رفع می کند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۴۸۶ تخت درمانی، این ظرفیت بالا می تواند بخش عمده ای از عقب افتادگی استان را در حوزه بهداشت و درمان جبران کند.

وی تصریح کرد: به رغم تمام تلاش هایی که دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد تکمیل این پروژه انجام داده، اما به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز نتوانسته بر اساس زمان بندی پیش بینی شده در جهت تکمیل پروژه پیش رود.

دکتر کریمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک، استاندار مرکزی و پیگیری نمایندگان در مجلس، رفع این نیاز اساسی استان مرکزی و مردم اراک هر چه زودتر تحقق پیدا کند و با بهره برداری از این پروژه بزرگ عمرانی درمانی استان مرکزی، مردم استان و حتی استان های همجوار از خدمات درمانی آن بهره مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حاشیه این بازدید، گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از ۵۰ میلیارد تومانی که مقرر است دولت برای تکمیل پروژه بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی اراک مساعدت کند، محقق شده است.

دکتر حسن طاهر احمد افزود: بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک بزرگترین پروژه بهداشت و درمان در حوزه سلامت نه تنها در استان مرکزی، بلکه در کشور به شمار می رود، چراکه قابلیت افزایش تا ۶۰۰ تخت بیمارستانی را دارد.

وی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود بیمارستان ۴۸۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این بیمارستان در فضای حدود ۴۷ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه و فعلا با در نظر گرفتن ۴۸۶ تخت بیمارستانی در حال ساخت است.

وی خاطرنشان ساخت: طی سه سال گذشته تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر با در نظر گرفتن تاسیسات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیمارستان، برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر طاهراحمدی تصریح کرد: پیگر هستیم که تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح وام بگیریم و قرار است ۵۰ میلیارد تومان هم دولت کمک کند که ۲۰ میلیارد تومان از کمک دولت، تحقق پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: چنانچه تا پایان سال ۱۰۰ میلیارد تومان وام مذکور تحقق پیدا کند، می توانیم بلوک A از این مجموعه را مورد بهره برداری قرار دهیم و تا پایان سال آینده هم دو بلوک دیگر تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: بیمارستان ولیعصر تامین اعتبار


( ۲ )