ظرف ۲ هفته آینده:

بالگرد اورژانس هوایی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک مستقر می شود/فعالیت رسانه ها و مطبوعات قوی بخش عمده ای از مشکلات کشور را رفع می کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۹ کد : ۵۶۱ اصلی
تعداد بازدید:۳۳۷۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرف ۲ هفته آینده بالگرد اورژانس هوایی در مجاورت مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین(ع) اراک مستقر می شود.
بالگرد اورژانس هوایی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک مستقر می شود/فعالیت رسانه ها و مطبوعات قوی بخش عمده ای از مشکلات کشور را رفع می کند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در نشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت، افزود: این بالگرد از سوی هوانیروز اصفهان در اجاره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و امکان انتقال ۵ مصدوم(سه مصدوم با برانکارد و ۲ مصدوم سرپایی) را در هر حادثه دارد و برای استقرار و تامین ملزومات بالگرد یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اغلب جاده های استان مرکزی حادثه خیز هستند و بار ترافیک سنگینی را در شریان اصلی تردد شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارند و راه اندازی خدمات امداد هوایی با هدف ارائه خدمات در اسرع وقت به حادثه دیدگان احتمالی پیگیری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تعهدات دانشگاه علوم پزشکی در قبال ساخت و تحویل بیمارستان ولیعصر(عج) تا پایان سال ۹۸ مشروط بر تامین اعتبارات، بیان کرد: سال ۹۶ هزینه ساخت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) ۸۰ میلیارد تومان برآورد شد و مقرر بود که این رقم از طریق تسهیلات بانکی، اوراق اسناد خزانه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شود، همچنین در سفر هیات دولت به استان در سال ۹۵ تصمیم بر پرداخت ۸۰ میلیارد تومان در ۲ مرحله شد که اگر این رقم محقق می شد، امروز با خیال راحت یک فاز از بیمارستان احداث میشد، اما تاکنون کمتر از ۵۰ درصد این رقم محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و ساخت و ساز، هزینه ۸۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ را امروز ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر درصدد دریافت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی هستیم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد است در صورت دریافت وام منابع مالی را کمک نماید؛ اگر این منابع مالی تامین نشود ترس تعطیلی پروژه محتمل است.

دکتر طاهراحمدی، پیشرفت کنونی پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) را ۶۵ درصد دانست و افزود: شرایط و وضعیت تخت های بیمارستانی استان مناسب نیست، البته طی چهار سال اخیر با افتتاح بیمارستان خنداب، فرمهین، سینا و فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری تعداد تخت ها افزایش یافته است، اما پروژه ولیعصر(عج) مهمترین پروژه استان و وزارت بهداشت است و باید مراقب بود این پروژه به زمین نخورد.

وی اظهار داشت: اگر هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی بیمارستان تامین شود تا پایان سال ۹۸ امکان تحویل پروژه به صورت کامل وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر لزوم پیشگیری پیش از درمان تاکید کرد و بیان داشت: با تغییر سبک زندگی یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است و با اقدام به موقع و اولیه در حوزه درمان می توان در ۳۰ درصد موارد سرطان را درمان کرد و باید بحث اجتماعی کردن سلامت را مدنظر قرار داد چراکه تحقق ۷۵ درصد سلامت بر عهده جامعه است و سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایجاد سلامت ۲۵ درصد است.

وی در زمینه آلودگی هوای اراک نیز به عنوان مطالبه اصلی شهروندان، خواستار ادامه همراهی رسانه ها و خبرنگاران شد.

دکتر طاهراحمدی مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمه ها را ۲۲۰ میلیارد تومان و میزان بدهی مجموعه را ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به میزان مطالبات و بدهی ها تراز دانشگاه مثبت است البته در حال حاضر با مطالبات یک ساله پزشکان و هشت ماهه پرستاران مواجه هستیم.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار، با بیان اینکه با نگاهی منصفانه به جامعه خبری باید این حوزه تقویت شود، اظهار داشت: فعالیت رسانه ها و مطبوعات قوی بخش عمده ای از مشکلات کشور را رفع می کند و جامعه خبری می توانند به صورت سوپاپ اطمینان عمل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تقویت مطبوعات و رسانه ها مانع بروز مشکلات و فسادها می شود، بیان کرد: امید است به جای تضعیف جامعه خبری شاهد تقویت این قشر باشیم، چراکه چشم و گوش و چکیده افکار عمومی جامعه هستند.

دکتر طاهراحمدی در پایان، تصریح کرد: جامعه خبری در حوزه سلامت نقش موثری دارند و می توان از این ظرفیت در جهت اجتماعی شدن سلامت، فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی استفاده کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه سلامت استان مرکزی تجلیل شد.

کلید واژه ها: اورژانس هوایی بالگرد هوانیروز اراک


( ۳ )