برگزاری آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان استان مرکزی

۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۴ کد : ۶۱۶ اصلی
تعداد بازدید:۳۱۲۳۴
آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان استان مرکزی، با حضور مسئولین و با همت سازمان نظام پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالن کوه نور اراک برگزار شد.
برگزاری آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان استان مرکزی

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب گردشگر در حوزه درمان از خارج از کشور نشانگر توانایی بالای جامعه پزشکی ایران است.

دکتر علی اکبر کریمی افزود: جامعه پزشکی ایران در زمره بزرگترین افتخارات است و این قشر در بالاترین سطوح تخصصی به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی بیان کرد: بخش بهداشت و درمان کشور در زمینه زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات با کاستی ها و مشکلاتی همراه است، اما در زمینه درمانی کمبودی در کشور احساس نمی شود و نیاز به سفرهای خارجی برای درمان بیماری نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عقب ماندگی هایی در زمینه طرح ها و زیرساخت های درمانی و بهداشتی وجود دارد که امید است با توجه به بهره برداری از طرح های نیمه تمام زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران فراهم شود.

وی ادامه داد: ساختمان در دست احداث بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک، بزرگترین طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که باید به سرعت تکمیل شود.

دکتر کریمی گفت: جامعه پزشکی مطالبات گسترده ای از دولت و شرکت های بیمه ای دارند که تلاش هایی در این راستا از جمله امکان ساز و کار استفاده از اوراق و اسناد خرانه انجام شده است.

وی افزود: تکمیل و توسعه بیمارستان های استان یکی از اولویت های اصلی استان در بخش درمان است، بطوریکه که در آخرین صحبتی که با بنیاد مستضعفان کشور صورت گرفت، قرار شد اقدامات خوبی در توسعه بیمارستان قدس اراک صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: بحث مطالبات گسترده جامعه پزشکی یکی از بحث های مهم است که در این راستا ساز و کارهایی در برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال ۱۳۹۷ پیش بینی شده است و علاوه بر آن ساز و کار دیگری از طریق فروش اوراق بهادار در این خصوص پیش بینی شده است.

دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: برنامه تحول نظام سلامت در چند سال گذشته خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده و بسیاری از اشکالات این طرح رفع شده و با قدرت بیشتری در حال اجرا و ارائه خدمت است.

سید مهدی مقدسی افزود: مطالبات بحق پزشکان در کمیسیون برنامه و بودجه و صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار در چندماه گذشته برای طرح های نیمه تمام بهداشت و درمان استان مرکزی در ۲ نوبت تزریق شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تکمیل طرح های نیمه تمام درمانی در استان مرکزی امری ضروری است که در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: باید تلاش ها و اقدامات بیشتری برای رفع نقاط ضعف و توسعه زیر ساخت های حوزه درمان کشور صورت گیرد تا جامعه پزشکی و پرستاری  ما با آرامش هر چه بیشتر خدمات درمانی مناسبی به مردم ارائه دهند.

مقدسی در پایان گفت: طرح توسعه بیمارستان های استان از جمله بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان آیت الله خوانساری، بیمارستان زنان و زایمان و غیره در استان در حال پیگیری و دنبال شدن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این آیین گفت: جامعه پزشکی همه تلاش های خود را برای ارائه خدمت به بیماران به کار گرفته است، اما این قشر دارای مشکلات و مطالباتی هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: حفظ شان و حرمت پزشکان در جامعه امری ضروری است، زیرا در برخی مواقع این جایگاه حفظ نمی شود.

وی اظهار داشت: پزشکان مطالبات زیادی از بخش دولتی و خصوصی دارند و در کنار تاخیر طولانی مدت پرداخت ها، مالیات های سنگینی پرداخت می کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تعداد تخت های بیمارستانی این استان به نسبت شاخص جمعیتی از میانگین کشوری کمتر است که نیاز است پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک در سه سال گذشته به عنوان بزرگترین طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶۵ درصد رسیده است.

دکتر طاهراحمدی تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی قرار بود در سال های ۹۵ و ۹۶ برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یابد، اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: بانک ملت قول پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل این طرح ملی را داده و امید است به همین میزان نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد.

گفتنی است در پایان این آیین از جامعه پزشکی استان مرکزی تقدیر شد.

کلید واژه ها: داروساز دندانپزشک پزشک بهداشت تجلیل


( ۱ )