همزمان با هفته دولت؛

اورژانس هوایی استان مرکزی افتتاح شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۹ کد : ۷۸۲ اصلی
تعداد بازدید:۳۳۴۴۲
طی مراسمی، سی و ششمین اورژانس هوایی کشور به مناسبت هفته دولت سال ۱۳۹۷ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، استاندار مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و جمعی از مسئولان در محل فرودگاه اراک افتتاح شد.
اورژانس هوایی استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این مراسم گفت: کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ارایه خدمات فنی، مهندسی، شهرسازی، معماری، بازسازی روستاها، خدمات بهداشتی و پزشکی درخشان است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال اخیر با وجود تمامی محدودیت، تحریم، جنگ و موانع متعدد کارنامه عزت آفرینی داشته که قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.

وی اظهار داشت: عمق، ابعاد و دایره خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی وسیع است در حالی که جمعیت کشور در حال افزایش است، ارایه خدمات به 80 میلیون نفر با سرعت صورت می گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: راه اندازی اورژانس هوایی در استان مرکزی از مدت ها قبل توسط مسئولان استان در حال پیگیری بود و به عنوان سرمایه زیرساختی مهم در خدمات پیش بیمارستانی محسوب می شود.

وی با تاکید بر استفاده در مواقع ضروری از اورژانس هوایی، ادامه داد: استهلاک و تامین قطعات و تجهیزات بالگرد امداد هوایی استان بالا است بنابراین باید از این بالگرد در شرایط اضطراری استفاده شود.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان گفت: استقرار مجتمع های بین راهی یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای است تا رانندگان با استراحت در مکان های بین راهی با انرژی بیشتر، سفر ایمنی داشته باشند.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم، گفت: در هفته دولت 800 طرح اقتصادی و عمرانی با صرف یکهزار و 40 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که آغاز فعالیت اورژانس هوایی یکی از مهمترین این طرح ها است.

سید علی آقازاده افزود: راه اندازی اورژانس هوایی برای استان مرکزی با تلفات جاده ای بالا ضرروی بود و این مهم با همکاری همه دستگاه های اجرایی و پیگیری مستمر در هفته دولت محقق شد.

وی اظهار داشت: اغلب مسیرهای جاده ای استان مرکزی پرترافیک هستند و استان در آمار حوادث رتبه بالایی دارد که این مهم لزوم تقویت زیرساخت ها و امکانات خدمات امداد و نجات جاده ای را در این خطه دوچندان کرده است.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: راه اندازی اورژانس هوایی در راستای کم شدن عوارض ناشی از حوادث جاده ای که قابل پیش بینی نیست در استان مرکزی کلید زده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی نخستین بار به صورت تمام وقت در فرودگاه اراک مستقر شده است.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای در کشور نسبت به میانگین جهانی بالا است و به ازای هر 100 هزار نفر 20 نفر در سال کشته می شوند که این آمار در استان مرکزی از متوسط کشور هم بالاتر است.

وی اظهار داشت: بالگرد اورژانس هوایی استان ظرفیت حمل پنج بیمار را دارد که با سرنشینان بخش هوایی در هر پرواز 10 نفر می توانند حضور داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: نخستین بار چهار دستگاه موتورلانس به همراه چهار نفر تکنیسین امداد و نجات در استان آغاز به کار کرده که سرعت عمل در ارایه خدمات درمانی به حادثه دیدگان را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: استفاده از موتورلانس سرعت عمل بالایی دارد و تکنسین ها در چند دقیقه می توانند به کمک مصدومان برسند و در صورت نیاز آمبولانس را فراخوان کنند.

دکتر طاهراحمدی در پایان گفت: اتومبیل لجستیکی استان نیز که امروز آغاز بکار می کند، می تواند به عنوان آمبولانس خدمات دهی کرده و در سوانحی که تعداد مصدوم زیاد است، می تواند تا 40 مصدومی که در وضعیت زرد و قرمز هستند و 200 مصدوم که در وضعیت سبز هستند را به صورت همزمان پوشش دهد؛ این خودرو برای اولین بار در استان مرکزی راه اندازی شده است، چراکه در برخی حوادث آمار بالای مصدومان را نمی شود با یک یا چند آمبولانس پوشش داد.

کلید واژه ها: اورژانس هوایی دکتر طاهر احمدی علوم پزشکی اراک استانداری مرکزی امام جمعه اراک


( ۱ )