پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن ۱۲ شهریور "روز بهورز"

۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۹ کد : ۸۱۷ اصلی
تعداد بازدید:۶۲۰۲۲
دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۲ شهریور، این روز رابه تمامی بهورزان پرتلاش استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن ۱۲ شهریور "روز بهورز"

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن کامل پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دوازدهم شهرویور ماه روز ارزشمندی در حوزه سلامت کشور می باشد، روزی که نخستین خانه بهداشت در سال 1363 در منطقه چانقرانلو روستای حیدرلو در مرز پل ارومیه تاسیس و راه‌اندازی شد و به پاس این اقدام ارزشمند، این روز که به نام بهورز، سنگربان حقیقی جبهه بهداشت و درمان کشور نامگذاری شده است.

بهورزانی که به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت کشور و بعنوان نخستین محل دسترسی مردم، نقشی بسیار حیاتی را در سلامت ‌جامعه‌ بر عهده دارند و در حقیقت یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی کشور و از موثرترین نیروها در ارتقای سلامت هستند.

بی شک بهورزان جامعه نگرترین دانش آموختگان نظام سلامت هستند و ارائه خدمات مراقبتهای اولیه بهداشتی درمانی توسط بهورزان در جامعه روستایی از عوامل موثر در توسعه شاخصهای انسانی می باشد که موجب توسعه شاخصهای اجتماعی می شود.

اگر امروز شاهد ریشه کنی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران و کاهش بیماری‌های واگیر در کشور هستیم؛ باید همه‌ را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌، زیرا ارتقای‌ شاخص‌‌های‌ بهداشتی‌ کشور به ویژه در روستاها در گروی تلاش‌ و فعالیت‌ این‌ عزیزان‌ است‌.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه این روز به یکایک بهورزان عزیز، مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی از تلاش طاقت فرسای زحمتکشان این عرصه تقدیر و تشکر نموده و  برایشان از درگاه خداوندگار هستی توفیقات روزافزون مسالت می نمایم.

 

دکتر حسن طاهراحمدی - 12 شهریور 1397

کلید واژه ها: دکتر طاهر احمدی بهداشت روز بهورز


( ۷ )