سکته قلبی چیست؟

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۷ کد : ۴۱۴۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱
سکته قلبی چیست؟

قلب حیاتی‌ترین اندام در بدن است که هرگونه مشکلی در خصوص آن باید کاملا جدی گرفته‌ شود. مراقبت‌های پزشکی و چکاپ‌های دوره‌ای در خصوص قلب و مشکلات آن، خصوصا مشکلات پنهان قلب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از ترسناک‌ترین و پرخطرترین مشکلاتی که در خصوص قلب می‌تواند رخ دهد، بروز سکته قلبی است. حمله قلبی واقعا یک تجربه ترسناک است که اگر کسی آن را تجربه کرده‌ باشد یا حتی شخصی از نزدیکانش را در این شرایط دیده‌باشد، قطعا به عمق خطر این عارضه واقف است.

حمله قلبی که در اصطلاح بالینی به آن آنفارکتوس میوکارد گفته می‌شود، زمانی اتفاق‌می‌افتد که بخشی از عضله قلب خون کافی دریافت نکرده و در‌نتیجه اکسیژن مورد نیاز به عضله‌های قلبی نمی‌رسد. وقتی قلب ، خون و اکسیژن کافی دریافت نکند، دچار اختلال می‌شود. حین حملات قلبی عضله قلب برای زنده‌ ماندن در تلاش است و به اکسیژن نیاز دارد.

هر چقدر قلب ‌بیشتر بدون اکسیژن بماند و دیرتر درمان‌های لازم را دریافت کند، میزان آسیبی که به عضله‌های قلب وارد می‌شود ‌بیشتر و شدیدتر خواهد‌ بود.

دلیل اصلی بروز چنین عارضه‌ای، مشکلات و گرفتگی شریان‌های کرونری قلب است. در واقع به دلیل گرفتن این رگ‌ها به دلایل مختلف، این شریان‌ها نمی‌توانند خون مورد نیاز ماهیچه‌های قلبی را تامین کنند. گرفتگی رگ قلب یا CAD را به عنوان علت اصلی حمله قلبی می‌شناسند.

انسداد عروق خون‌ رسان به قلب یا عروق کرونری عامل اصلی سکته قلبی است

کلید واژه ها: قلب عضله قلب قلبی حمله قلبی اکسیژن خون عضله دریافت


نظر شما :