اهداف، رسالت و سیاست های اصلی بیمارستان
رسالت بیمارستان:
بیمارستان امام علی علیه السلام با هدف حفظ ارتقاء سطح خدمات درمانی، تشخیصی، مراقبتی، در این منطقه محروم بر مبنای استاندارد های بیمارستانی و اجرای صحیح طرح تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی راه اندازی گردیده است.
چشم انداز بیمارستان:
ما بر آن هستیم که:
* به عنوان تنها بیمارستان ارائه دهنده مراقبت های درمانی موجود در منطقه بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهیم.
* از فناوری و تجهیزات نوین پزشکی در فضای مناسب با استانداردهای مناسب استفاده نماییم. * آگاهی و سطح دانش علمی پزشکان و کارکنان بیمارستان را ارتقا بخشیم.
* با ایجاد نگرش صحیح به انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات عالم با تکیه بر اصول مهارت های علمی و عملی، خدماتی منحصر به فرد بیماران ارائه نماییم.
اهداف استراتژیک بیمارستان:
* ارتقاء کیفیت ارائه خدمات درمانی و مراقبتی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات درمانی و مراقبتی
* افزایش رضایتمندی، تکریم، پاسخگوی و جلب اعتماد بیماران
* ارتقاء سطح دانش علمی و مهارت های کارکنان
* نظارت و کنترل کیفیت مراقبت های درمانی بر اساس استانداردهای تعیین شده
* مدیریت منابع مالی و انسانی و سرمایه و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده از منابع موجود و بهبود مستمر فرآیندها و روش های انجام کار
سیاست های اصلی سال 1403
تبعیت و همسویی با سیاست های بالا دستی |
ذینفعان کلیدی |
|
اولویت بخشی ارتقاء ایمنی بیماران، همراهان، پزشکان و کارکنان |
استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار/ مدیریت خطر حوادث و بلایا |
بیماران/ همراهان/پزشکان/ کارکنان |
اولویت بخشی ارتقاء کیفیت خدمات سلامت |
اعتباربخشی ملی |
بیماران/کارکنان |
افزایش رضایتمندی مشتریان با نگاه بیمارمحوری |
منشور حقوق گیرنده خدمت |
بیماران/ کارکنان |
ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی عادلانه به خدمات |
منشور حقوق گیرنده خدمت |
بیماران |
جذب نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفه ای منطبق بر قوانین سازمان بالا دستی |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادستی حسب مورد |
بیماران/ کارکنان |
حفظ و مدیریت سرمایه های انسانی سازمان و افزایش توانمندی آنان در مسیر ایجاد سازمان یادگیرنده |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادستی حسب مورد |
کارکنان |
ترویج فرهنگ کار تیمی و نتیجه گرایی |
اعتباربخشی ملی |
بیماران/ کارکنان |
تأکید بر آداب و اخلاق حرفه ای و حقوق گیرندگان خدمت |
اعتباربخشی ملی |
بیماران/ کارکنان |
ترویج فرهنگ سازمانی گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش و تنبیه در راستای پیشگیری، پایش و کنترل خطاهای پزشکی |
استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار |
بیماران/ کارکنان |
بکارگیری تجهیزات به روز و کارآمد با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت |
اداره کل تجهیزات پزشکی |
بیماران/تولیدکنندگان داخلی |
پیش بینی تمهیدات لازم در راستای تأمین انتظارات قانونی چهره ها، مقامات و شخصیت ها با حفظ رویکرد عدالت محوری در ارائه خدمات مراقبتی |
وزارت بهداشت |
چهره ها، مقامات و شخصیت ها |
اولویت نگاه اجتماعی به اقتصادی در ارائه خدمات |
سیاست های کلی نظام سلامت |
بیماران |
تأکید بر زیباسازی و آراستگی فضاهای فیزیکی بیمارستان |
استاندارادهای هتلینگ وزارت بهداشت |
بیماران/ کارکنان |