برنامه جامع سلامت استان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است

۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳ کد : ۹۹ اصلی
تعداد بازدید:۲۹۳۴۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت در بعد جسمانی آن خلاصه نمی‌شود و ابعاد دیگر سلامت از جمله سلامت روانی، معنوی و اجتماعی را هم دربر می‌گیرد.
برنامه جامع سلامت استان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است

به گزارش خبرگار وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در سومین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: به منظور رسیدن به اهداف متعالی سلامت باید تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در بهبود شاخص کیفیت شاخص‌های سلامت مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: برنامه جامع سلامت استان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است که با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت توسط تمام دستگاه‌ها و نمایندگان مردم تحت نظر استاندار تصویب و اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: داشتن یک برنامه جامع و مصوب برای بهبود سلامت مردم در شاخص‌های تعیین شده، مشارکت مسئولان و مردم در تدوین برنامه و ایجاد نظام‌های استقرار برنامه جامع در گستره استان از اهداف تدوین برنامه جامع سلامت استان است.

دکتر طاهراحمدی بیان کرد: برنامه جامع سلامت استان یک سند راهبردی در هر چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، این سند حاوی تحلیل وضعیت سلامت استان، دورنما و اهداف راهبردی پنج ساله استان، مداخلات، الزامات ارتقای سلامت و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و مشارکت کنندگان است که به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: شاخص های سلامت بهداشت جهانی


( ۲ )