اعلام لیست منابع آزمون جامع علوم پایه

۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۱ کد : ۳۶۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۶۹
اعلام لیست منابع آزمون جامع علوم پایه
  1. با توجه به متفاوت بودن برنامه آموزشی مرحله علوم پایه پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی از شهریور  تا پایان اسفند سال 1398 با پیکر بندی (Blueprint) هر دو برنامه سنتی (قبلی) و جدید (برنامه درسی ملـّی) برگزار خواهد شد.
  2. گذراندن حداقل 8 واحد از 24 واحد درس های عمومی الزامی تا قبل از آزمون جامع علوم پایه پزشکی شرط شرکت در آزمون است.
  3. گذراندن حداقل 5/46 واحد از 5/69 واحد درس های علوم پایه الزامی تا قبل از آزمون جامع علوم پایه پزشکی ضروری است.
  4. دروس شناور بین مرحله علوم پایه و مقدمات بالینی (معادل 15 واحد از دروس علوم پایه پزشکی) که می تواند در مرحله علوم پایه یا مقدمات بالینی ارائه شود، در آزمون جامع علوم پایه لحاظ نخواهد شد. به این ترتیب، گذراندن این دروس برای شرکت در آزمون جامع علوم پایه الزامی نیست و از طرف دیگر، گذراندن این دروس نیز بر خلاف دروس مرحله مقدمات بالینی، مشروط به موفقیت در آزمون جامع علوم پایه نخواهد بود.
  5. تعیین و روزآمد سازی منابع مرجع آزمون های جامع برای دروس مندرج در آزمون های جامع علوم پایه از آغاز بازنگری برنامه (تیرماه 93) در حال انجام بوده است و بازنگری برنامه بر این اساس انجام گرفته و هر ساله (پس از آزمون پیشکارورزی نیمه دوم سال) اعلام گردیده است.
  6. با توجه به حذف سوالات دروس شناور از آزمون جامع علوم پایه و ارزیابی آن ها در آزمون جامع پیش کارورزی، پیکر بندی (تعداد سوالات دروس مرحله علوم پایه پزشکی در آزمون جامع علوم پایه تغییر می کند. در جدول زیر تعداد سوالات هر درس در برنامه جدید و در مقایسه با بودجه بندی آزمون های برنامه قبلی حضورتان تقدیم می شود. این ارقام در تناسب با ساعات آموزش نظری و عملی هر درس، با در نظر داشتن اختصاصی یا عمومی بودن دروس، تاکیدات خاص اسناد بالادستی و کل ساعات آموزش در هر درس تعیین و پیشنهاد شده است. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب در کمیته های برنامه درسی آن کلان منطقه مطرح و ارقام پیشنهادی آن کمیته محترم جهت رسیدن به اجماع نظر کشوری حداکثر تا تاریخ 4/12/1397به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی اعلام گردد.

 

دروس

تعداد سوال از 200 سوال در برنامه قبلی

تعداد پیشنهادی از 200 سوال در برنامه جدید

پیشنهاد کمیته برنامه درسی دانشکده پزشکی دانشگاه در مورد تعداد پیشنهادی از 200 سوال در برنامه جدید

دروس علوم تشریح

44

54

 

دروس فیزیولوژی

26

36

 

دروس بیوشیمی پزشکی

17

20

 

باکتری شناسی پزشکی

9

12

 

انگل شناسی و حشره شناسی

10

12

 

قارچ شناسی پزشکی

2

4

 

ویروس شناسی پزشکی

4

4

 

اصول خدمات سلامت

11

11

 

اصول اپیدمیولوژی

6

9

 

زبان تخصصی پزشکی

13

26

 

معارف اسلامی

10

12

 

مجموع:

156

200

 


لینک دانلود فایل

( ۱۷ )

نظر شما :