پرسشنامه سنجش فرهنگ ایمنی بیمار(HSOPSC)

عنوان فرم
  • اطلاعات فردی
    0
  • 1
  • نام ونام خانوادگی*
    2
  • سن*
    20 تا 30
    31 تا 40
    41 تا 50
    بیش از 50
    3
  • پست سازمانی*
    پزشک
    پرستار
    مدیران ارشد
    سوپروایزر
    پاراکلنیک
    4
  • سابقه کار*
    کمتر از یکسال
    1 تا 10 سال
    11 تا 20 سال
    بیش از 20 سال
    5
  • سابقه ی کار در واحد فعلی*
    کمتر از یکسال
    1 تا 10 سال
    11 تا 20 سال
    بیش از 20 سال
    6
  • نوع شیفت*
    شب کار
    عصرکار
    صبح کار
    شیفت در گردش
    7
  • پرسش ها
    8
  • عنوان سوال*کاملا مخالفممخالفمنظری ندارمموافقمکاملا موافقم
    1- هنگامی که اشتباهی رخ میدهد ، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود :
    2- هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند :
    3- هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود ، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد :
    4- تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد :
    5- ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود :
    6- در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد
    7- سیستم ها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل میکنند :
    8- سوپروایزر/مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده میکند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند :
    9- سوپروایزر/مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند :
    10- زمانیکه فشار کار زیاد می شود ،سوپروایزر/ مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم ، حتی اگر به معنی میانبر زدن ( عدم انجام قسمتی از کار) باشد :
    11- سوپروایزر-مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند:
    12- کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند:
    13- در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود :
    14- پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم:
    15- کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند :
    16- زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم :
    17- در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند :
    18- زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند :
    19- کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند :
    20- کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند :
    21- کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسئولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند:
    22- به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود
    23- ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم :
    24- در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم :
    25- کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود :
    26- کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود :
    27- وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص نوشته می شود تا خود مسئله :
    28- تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد :
    29- کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کار می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار ) :
    30- ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد(ایده آل برای مراقبت از بیمار)استفاده می کنیم :
    31- ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم
    32- مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقاء می بخشد :
    33- اطلاعات مهم درمورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود(گم می شود) :
    34- اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسئله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست :
    35- به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مسئله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد
    36- واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ نیستند :
    37- کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است :
    38- همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد :
    39- واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند :
    40- در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد :
    41- اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید :
    42- تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند :
    9