دفتر بهبود کیفیت
مسئول واحد : خانم مینو بوجاری
تلفن های واحد :
- دفتر بهبود : خانم بوجاری 2176
- کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار:خانم نیک نیا 2177
- کارشناس بهبود :خانم عاشورزاده 2178
موقعیت واحد از لحاظ جغرافیایی : طبقه اول – بلوک 1
تعداد پرسنل : 3 نفر
واحدهای زیر مجموعه :
- واحد ایمنی بیمار
- دفتر رسیدگی به شکایات
عملکرد این دفتر به شرح زیر می باشد :
1. تدوین برنامه استراتژیک مرکز
2. تدوین مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی ملی در سطح بیمارستان
3. انجام کلیه پایش های مدیریتی مندرج در کتابچه اعتبار بخشی
4. پایش و بهبود شاخص های ایمنی مرکزدرجهت ارتقا مرکز به بیمارستان دوستدار ایمنی
5. تدوین و تنظیم برنامه های عملیاتی ، بهبود کیفیت ، شاخص ها و فرآیندهای تمام بخش ها / واحدهای مرکز و پایش مستمر آنها
6. تدوین و تنظیم برنامه سالیانه بهبود کیفیت فراگیران بیمارستان
7. تدوین فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت بیمارستان
8. پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت و اقدامات اصلاحی انجام شده
9. ارائه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
10. تحلیل کلیه داده های ورودی به این واحد و اقدامات اصلاحی انجام شده
11. بازنگری داده های حاصل از پایش اجرای فرآیندها و تدابیر اقدامات اصلاحی در بیمارستان
12. تهیه چک لیست و برنامه ریزی جهت انجام ممیزی های داخلی
13. تدوین خط مشی ها و روش اجرایی
14. تدوین فرآیندهای بیمارستانی
15. تهیه نمودار سازمانی
16. برگزاری جلسات کمیته بهبود و پایش کیفیت
17. رضایت سنجی بیماران و همراهان ، پایش و تحلیل و ارائه گزارش به مدیریت اجرایی بیمارستان
18. رضایت سنجی کارکنان ، پایش و تحلیل و ارائه گزارش به مدیریت اجرایی بیمارستان
19. ارزیابی شاخص اختصاصی کمیته های بیمارستانی شامل برنامه ریزی برگزاری کمیته های بیمارستانی و پایش مصوبات و پیگیری اجرای آنها
20. دفتررسیدگی به شکایات بیمارستانی تا حصول نتیجه