اکسیژن رسانی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۱۶۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۴
سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان امیرالمومنین(ع) با خرید یک دستگاه اکسیژن ساز خبر داد.
اکسیژن رسانی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعیدرضا سلطانی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بستری ها در این مرکز (سانتر کرونا) میزان مصرف اکسیژن نیز افزایش یافت و تقریبا به مهمترین دغدغه ی مدیریت این مرکز و ریاست دانشگاه تبدیل شده است.
وی افزود: از همان روزهای نخست که متوجه این چالش شدیم، برای اینکه در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم، به فکر خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز در این مرکز درمانی بودیم تا اینکه  بعد از نامه نگاری های فراوان و تلاش همکاران، این امر تحقق یافت و دستگاه در محل مورد نظر در حال نصب می باشد.
دکتر سلطانی خاطرنشان کرد: پیش از این و با فعالیت دستگاه های قبلی روزانه ۶۰۰ لیتر در دقیقه، اکسیژن تولید میشد که با راه اندازی دستگاه جدید، ظرفیت تولید اکسیژن به ۱۸۰۰ لیتر در دقیقه افزایش می یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به ارزش ۸ میلیارد تومانی این دستگاه از خرید ۵ دستگاه اکسیژن ساز دیگر خبر داد و گفت: سه عدد از دستگاه ذکر شده، پرتابل بوده و قابلیت حمل و نصب در دیگر مراکز نظیر بیمارستان های امیرکبیر  و آیت الله طالقانی را نیز دارد.
دکتر سلطانی در پایان تاکید کرد: با اضافه شدن این دستگاه ها علاوه بر تامین نیازهای اکسیژن در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و سایر مراکز درمانی، افزایش تخت های ویژه و آی سی یو نیز امکان پذیر می شود و اکسیژن بیمارستان در سالهای طولانی تر کفایت می کند.

کلید واژه ها: دستگاه اکسیژن ساز سانتر کرونا بیمارستان امیرالمومنین(ع) دکتر سعیدرضا سلطانی


نظر شما :