آیین کلنگ زنی مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۴۷۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷۰
آیین کلنگ زنی مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم گفت: رفع نیاز بیماران دیالیزی همواره برای مجموعه علوم پزشکی قابل توجه بوده و در همین راستا به همت خیر محترم حاج حبیب الله حاج محمد حسینی این بخش در مساحتی حدود ۳۹۰۰ مترمربع در سه طبقه ساخته خواهد شد.
وی افزود: هر طبقه ۱۳۰۰ مترمربع خواهد بود و با اتمام این پروژه، ۴۰ تخت دیالیز مستقر شده و به بیماران ارائه خدمت خواهد نمود.
وی تاکید کرد: ساخت این مرکز حدود ۲ سال زمان می برد و برآورد تقریبی با توجه به نوسان قیمت در بازار، حدود ۱۲ میلیارد تومان است که امیدواریم بدون بروز هیچ مشکلی و طبق برنامه ریزی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد اعتبار پروژه را خیر و ۳۰ درصد را دانشگاه علوم پزشکی اراک متقبل شده است.
دکتر جمالیان گفت: با توجه به اینکه بیماران دیالیزی جزو مظلوم ترین بیماران بوده و از لحاظ روحی و جسمی بسیار آسیب پذیر هستند، نیاز به یک مرکز جامع و کامل در شهر اراک به شدت احساس می شد.
وی ضمن اشاره به وجود ۴۴۰ بیمار دیالیزی در استان یادآور شد: با توجه به بحران کرونا و ترس از مراجعه و دیگر دلایل، متاسفانه تعداد این بیماران افزایش یافته و حدودا بین ۵ تا ۱۰ نفر در ماه به این آمار افزوده می شود.
حاج حبیب الله حاج محمد حسینی، خیر این پروژه نیز در ادامه به آیه ۳۲ سوره شریفه مائده که می فرماید " هر کس یک نفر را احیاء کند و زندگی ببخشد، چنان است که همه مردم را نجات داده است" اشاره کرد و گفت: این آیه بشارت بزرگی است برای همه مردم که توانای کمک و حیات و دستگیری یک نفر را دارند و می توانند سلامت را به یک نفر ببخشند.
وی تاکید کرد: این آیه راه را برای همگان مشخص کرده و مطمعنا کسانیکه اقدام خیرخواهانه انجام دهند اعمالشان در دستگاه الهی به شکل دیگری  محاسبه خواهد شد.
وی در پایان کمک و یاری به بیماران دیالیزی که مجبورند چند روز در هفته دیالیز شده و هزینه های نسبتا زیادی را در بخش خصوصی پرداخت نمایند، را  مهمترین هدف این اقدام حسنه خود برشمرد.

کلید واژه ها: آیین کلنگ زنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س)


نظر شما :