تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان مرکزی با سرعت در حال انجام است...

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۲ کد : ۴۰۱۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴
تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان مرکزی با سرعت در حال انجام است...

تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان مرکزی با سرعت در حال انجام است...

استاندار مرکزی در آیین بهره‌برداری از دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، گفت: حجم بالایی از تجهیزات پزشکی در حال ورود به بیمارستان‌های استان مرکزی است.

دکتر فرزاد مخلص‌الائمه بیان کرد: اتفاق خوبی که در مجموعه حوزه سلامت استان مرکزی رخ داده و بیمارستان‌های استان با سرعت در حال تجهیز هستند.

وی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان افزود: روزی نیست که بخش جدیدی از تجهیزات درمانی مورد نیاز بیمارستان‌ها، وارد استان نشود.

استاندار مرکزی گفت: یکی از تجهیزات مهم مربوط به تشخیص و درمان، دستگاه آندوسونوگرافی است که با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان پس از هفت سال پیگیری تامین و امروز رسما وارد مدار خدمت‌رسانی به مردم استان شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه این دستگاه خدمات مورد نیاز را به در منطقه غرب کشور پوشش خواهد داد، افزود: وجود این تجهیزات مدرن و پیشرفته برای استان مرکزی که در قلب کشور قرار دارد نیاز است.

علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: سونوگرافی اندوسکوبیک(EUS) از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کند تا تصاویر دقیقی از پوشش و دیواره دستگاه گوارش و قفسه سینه و اندام‌های مجاور مانند لوزالمعده، کبد و غدد لنفاوی تولید شود، افزود: EUS برای یافتن علت علائمی مانند درد شکم یا قفسه سینه، تعیین شدت بیماری در دستگاه گوارش و ریه‌ها و ارزیابی یافته‌های تصویربرداری مانند سی‌.تی‌.اسکن یا MRI استفاده می‌شود.

کلید واژه ها: تجهیزات بیمارستان دستگاه پزشکی


نظر شما :