اخبار اصلی - آرشیو

وبینار اصول تشخیص نویسی و مستندسازی پرونده های پزشکی با حضور جناب آقای دکتر جمالیان

وبینار اصول تشخیص نویسی و مستندسازی پرونده های پزشکی با حضور جناب آقای دکتر جمالیان

به همت واحد آمار و مدارک پزشکی معاونت درمان وبینار اصول تشخیص نویسی و مستندسازی پرونده های پزشکی در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۳۱ ساعت ۸ صبح با حضور جناب آقای دکتر سیدمحمد جمالیان رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالن وبینار دانشگاه برگزار گردید.

ادامه مطلب

کسب رتبه ی شایسته جامعه مامایی توسط وزارت بهداشت

ییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از تمام همکارانی که در ارتقاء سطح سلامت استان و اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت، تلاش می کنند و با برنامه ریزی های خود موجب ترویج هرچه بیشتر زایمان طبیعی و کاهش شاخص سزارین و در نهایت افزایش سلامت مادر و نوزاد در استان مرکزی می شوند، کمال تشکر را دارم و صمیمانه برای آنها آرزوی توفیق و ثبات قدم در این مسیر را دارم. دکتر سید محمد جمالیان همچنین خاطرنشان کرد: امید است با اجرای کامل و دقیق برنامه های ارتقا سلامت مادر و نوزاد و دیگر برنامه های در دستور کار، از هیچ تلاشی به منظور حفظ و ارتقا جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک و رسیدن به اهداف کلان حوزه سلامت طبق برنامه ششم توسعه تا پایان سال، دریغ نکرده و موجبات ارتقا سلامت مردم استان مرکزی را فراهم آورند. گفتنی است، دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمینه سزارین های نخست زا و زایمان های طبیعی (بی دردی اپیدورال) حائز رتبه و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شایسته تقدیر شناخته شده است.

ادامه مطلب

مدیریت و مراقبت تغذیه ای در کودکان و نوجوانان مبتلا به ۱۹-COVID

موضوع: ابلاغ دستورالعمل مدیریت و مراقبت تغذیه ای در کودکان و نوجوانان مبتلا به covid-۱۹ با سلام و احترام با عنایت به ضرورت حمایت های تغذیه ای و کمک به عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن، تشخیص و بهبود کمبودهای تغذیه ای در کودکان و نوجوانان مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹، به پیوست دستورالعمل "مدیریت و مراقبت تغذیه ای در کودکان و نوجوانان مبتلا به covid-۱۹" جهت استحضار و اقدام لازم ارسال می گردد. دکتر قاسم جان بابایی

ادامه مطلب

نسخه ۷ فلوچارت تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطوح ارائه خدمات سرپایی و بستری

موضوع: ابلاغ نسخه هفتم فلوچارت تشخیص و درمان کووید-۱۹ در سطوح ارائه خدمات سرپایی و بستری با سلام و احترام به پیوست نامه شماره ۱/۱۰۰/د مورخ ۹/۴/۱۳۹۹ مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ابلاغ نسخه هفتم فلوچارت تشخیص و درمان کووید-۱۹ در سطوح ارائه خدمات سرپایی و بستری به انضمام راهنمای تریاژ مادر باردار در بیماری کووید-۱۹ جهت استحضار و بهره برداری ارسال می گردد.

ادامه مطلب