اخبار اصلی - آرشیو

دوازدهمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۱

با سلام و آرزوی سلامت و دلی آرام جانبخش حسن علیمرادی ۳۲ ساله به دنبال سقوط از ارتفاع ا ز تاریخ ۱۳/۹/۱۴۰۱ در بیمارستان ولی عصر(عج) اراک بستری گردید. ولی متاسفانه به دلیل عدم پاسخ به روندهای درمانی دچار مرگ مغزی شده و پس از اخذ رضایت خانواده بزرگوار و ایثارگرشان در تاریخ ۲۰ آذر ماه به بیمارستان امام خمینی ره تهران اعزام و تحت جراحی هاروست قرار گرفت و با اهدای اعضا جانبخش (کبد- کلیه ها) به چند بیمار نیازمند عضو ، به انتظار رنج آور آن ها پایان داد‌. دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن آرزوی صبر، شکیبائی و عاقیتی خیر برای خانواده بسیار کریم و باسخاوتش ، عروج این جوان ناکام را به ایشان تسلیت عرض نموده و اقدام ارزشمندشان در رضایت به اهدای اعضای دلبندشان را ارج می نهد و برای اساتید محترم تایید و مراقبت کننده و کلیه همکاران محترمی که در این فرآیند مقدس تلاش نمودند، طلب سلامت و سعادت می نماید. یاد جانبخش حسن علیمرادی و همه عزیزانی که از نفس افتادند تا به دیگر هموطنانمان نفس تازه ای بخشند تا ابد جاودان باد . یکی بود ، هنوز هم هست

ادامه مطلب

یازدهمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۱

با سلام و آرزوی سلامت و دلی آرام. یازدهمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۱ جانبخش فاطمه بیات عسکری ملایری ۳۵ ساله که به دنبال عارضه ناگهانی مغزی در تاریخ ۲۷ مهرماه در بیمارستان ولی عصر(عج) اراک بستری گردید. در مورخ ۱۶ آذر ماه به دنبال عدم پاسخ به روند درمان دچار مرگ مغزی شد و پس از اخذ رضایت خانواده بزرگوار و ایثارگرشان جهت اهدای اعضا در تاریخ ۱۷ آذر ماه به بیمارستان امام خمینی ره تهران اعزام شد و در تاریخ ۱۸ آذر ماه تحت جراحی هاروست قرار گرفته و با اهدای اعضا جانبخش ( قلب-کبد- کلیه ها) به چند بیمار نیازمند عضو ، به انتظار رنج آور آن ها پایان داد‌. برای این عزیز جانبخش که مادر یک فرزند نوجوان بوده از پروردگار طلب رحمت و مغفرت ابدی، برای خانواده بسیار کریم و باسخاوتش طلب صبر، شکیبایی و عاقبتی خیر و برای اساتید محترم تایید و مراقبت کننده و کلیه همکاران محترمی که در این فرآیند مقدس تلاش نمودند، طلب سلامت و سعادت می نماییم. دعای خیر گیرندگان اعضا بدرقه زندگی خود و عزیزانشان باد انشاالله. برای سلامت و عاقبت خیر بازماندگان این عزیز دعا می کنیم.

ادامه مطلب

دیدار معاون درمان دانشگاه به مناسبت سالروز دانشجو از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی

دیدار معاون درمان دانشگاه به مناسبت سالروز دانشجو از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک ، دکتر شجاعی در این دیدار ضمن تبریک به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو و گفتگو با این عزیزان ، موفقیت روز افزون در تمامی عرصه ها را برایشان آرزو کردند و تاکید کردند که موفقیت ایشان با تلاش و همت هرچه بیشتر در آینده دست یافتنی خواهد شد.

ادامه مطلب

تبریک معاون محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالروز دانشجو (۱۶ آذرماه) گالری

جناب آقای دکتر شجاعی با انتشار پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز تاریخی، این مناسبت ارزشمند را به همه دانشجویان دانشگاه تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری وبدا، متن پیام دکتر شجاعی به شرح زیر است: بسمه‌تعالی شانزدهم آذر ماه در تقویم افتخارات ایران اسلامی به نام "روز دانشجو" نام‌گذاری شده است. این روز تاریخی، یادآور حماسه‌ای ضد استبدادی در تاریخ ایران و نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، پایداری، استقلال و آزادی است و یادآور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده‌اند. شانزده آذر ۱۳۳۲ یادآور رسالت دانشجویان و جوانانی می‌باشد که بنیان‌گذار هویت دانشجویی و یک اعتبار ملی در ایران اسلامی بوده‌اند. دانشجو در جمهوری اسلامی، مظهر علم و معرفت، اقتدار و بالندگی و نماد آزادگی و آزادی‌خواهی و هدف اصلی آن رسیدن به کمالات والای انسانی است. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲، این روز مقدس را به محضر دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و امیدوارم به لطف حضرت حق، فرزندان این سرزمین و در رأس آن‌ها دانشجویان فهیم، فرهیخته و سرافراز ایران عزیز با همت و اراده‌ای ستودنی و با استعانت از قرآن و عترت (ع) و در سایه نظام ولایی که موهبتی الهی و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است همواره حافظ آرمان‌های انقلاب و پیشگام در پیشبرد الگوی توسعه و پیشرفت ایرانی- اسلامی بوده و با تمسک به روح بیدادگر و آرمان‌گرایانهٔ شهیدان جنبش دانشجویی و با حضور فعال در میادین علمی و جنبش نرم‌افزاری به‌عنوان مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب، در مسیر رشد و شکوفایی کشور پر رنگ‌تر از گذشته ظاهر شده و با پیروی کامل از منویات مقام عظمای ولایت و با تلاش جهادی گام‌های مؤثری جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند.

ادامه مطلب

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز پرستار

معاون درمان دانشگاه ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را در پیامی به جامعه پرستاران تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، دکتر رضا شجاعی معاون درمان دانشگاه طی پیامی فرا رسیدن فرخنده میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به جامعه پرستاران تبریک گفت. متن پیام به این شرح است: کار پرستاری آمیخته با صداقت پاکی و اخلاص است، پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی است بی همتا، پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه‌داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی، حرفه مقدس پرستاری علاوه بر مراقبت از علایم حیاتی بیمار و حراست از مرز حیات بیمار؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن و روح رنجور بیمار، وزش نسیم محبت و جاری کردن زلال امیدواری در جسم دردمند بیماران است. پرستار حافظ جان و تقویت روح و التیام بخش زخم‌های بیمار است. دراین ایام با شیوع ویروس منحوس کرونا این حرفه خطیر آمیخته شده با ایثار و از جان گذشتن، پرستاران با تلاش و کوشش فراوان و با توسل به خالق هستی در جبهه مبارز با این بیماری قرار دارند. اینجانب با دورود سلام به روان پاک و مطهر شهدای سلامت به ویژه شهدای سلامت استان خجسته میلاد با سعادت پرستار عاطفه ها، زینب کبری (س) و روز پرستار را به همه پرستاران و منادیان انسانیت و ایمان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سلامتی، بهروزی و توفیق روز افزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ادامه مطلب

بازدید میدانی از بخش سوانح سوختگی

معاون محترم درمان دانشگاه در این بازدید اتخاذ پلن های لازم برای جابجایی بخش سوختگی از مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) به مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) را متذکر شدند.

ادامه مطلب

جلسه آموزشی نحوه مصرف دارو اسپینرازا در درمان دارویی بیماران sma

نظر به قریب الوقوع بودن شروع درمان دارویی بیماران sma ،جلسه آموزشی نحوه مصرف دارو اسپینرازا از سوی شرکت بیولوژیکس برگزار گردید، با حضور مدیر گروه محترم نورولوژی بالین، ریاست محترم دانشکده توانبخشی ،نورولوژیست محترم اطفال دکتر شریعتمداری و همکاران محترم تیم درمانی بیماران sma دانشگاه ، پرستاران رابط، فیزیوتراپیست و کار درمانهای مربوطه

ادامه مطلب