کنترل کرونا با تصمیمات به موقع و مدیریت صحیح

۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۴۵۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۴
رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک گفت: با اوج گیری شیوع بیماری کرونا، این مرکز درمانی به عنوان سانتر کرونا انتخاب و در مراحل مختلف با تکمیل ظرفیت این مرکز، سایر بیمارستان ها به حمایت از این بیمارستان آمدند.
کنترل کرونا با تصمیمات به موقع و مدیریت صحیح

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) با توجه به فضا و پتانسیل خوبی که داشت مورد توجه مسئولین دانشگاه قرار گرفت و با تصمیم درست و به جای ریاست دانشگاه و معاونت درمان، این بیمارستان از اردیبهشت ۹۹ به صورت متمرکز و با تمام ظرفیت به درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد.

وی اظهار داشت: با شدت یافتن این اپیدمی و افزایش بار بیماری تصمیم خوب دیگری گرفته شد و آن این بود که بیمارستان آیت الله خوانساری تحت عنوان بیمارستان حمایت کننده و پشتیبان، پای کار آمد.

وی تاکید کرد: تصمیمات درست و به موقع و مدیریت صحیح در کنار تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت بسیار تاثیرگذار بوده است؛ همچنین خداوند متعال را شاکریم که از لحاظ دارویی با چالش روبرو نشدیم.

رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ناشناخته بودن این بیماری، تمامی پرسنل در حالت آماده‌باش هستند و به همین خاطر  برای گذر از روزهای سخت، فضای فیزیکی این مرکز درمانی، گسترش داده شد، همچنین بخشی تحت عنوان مگا آی سی یو با ۲۰ تخت و یک درمانگاه تنفسی برای بیماران سرپایی کووید ۱۹ نیز افتتاح شد.

وی تاکید کرد: در طی این مدت به فکر بیماران دیگر از جمله بیماران دیالیزی نیز بودیم و اخیراً در جلسه‌ای که با خیرین سلامت استان مرکزی برگزار شد، این تصمیم گرفته شد که یک بخش دیالیز در مساحتی حدود ۴ هزار مترمربع آماده شود و بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

دکتر خانی دخت در پایان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۵ بیمار کرونایی در بخش های عادی در این بیمارستان بستری بوده و بقیه بخش ها ضد عفونی شده و در حال خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی می باشند، افزود: امیدواریم با خاتمه یافتن زمستان و آغاز فصل بهار این بیماری به صورت محسوس کاهش پیدا کند و با همکاری مردم و مسئولین با پیک مجدد روبرو نشویم البته پیش‌بینی می‌شود که موارد تک گیر این بیماری همچنان ادامه داشته باشد.

کلید واژه ها: دکتر علی خانی دخت مگا آی سی یو درمانگاه تنفسی بخش دیالیز


نظر شما :