ورودی بیماران به سانتر اصلی کرونا ۳ الی ۴ برابر ترخیصی هاست

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۷۰۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۲
ورودی بیماران به سانتر اصلی کرونا ۳ الی ۴ برابر ترخیصی هاست

دکتر علی خانی دخت، بیان کرد: بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) تنها مرکز بیماران کرونایی است که تریاژ فعال دارد و در حال حاضر ۲۲۵ بیمار بستری در بخش های عادی و ۴۰ بیمار بستری در بخش های ویژه هستند.

وی تاکید کرد: ۱۰ بیمار در صف انتظار بخش آی سی یو قرار دارند و تکمیل ظرفیت بخش های ویژه کرونایی یکی از مهمترین نگرانی های ما می باشد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر ۲۳۰ بیمار به کلینیک تنفسی مرکز امیرالمومنین(ع) مراجعه می کنند، همچنین روزانه حدود ۱۰۰ الی ۱۴۰ تست PCR در این مرکز انجام می گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از راه های تشخیص کرونا، گرافی از ریه می باشد، گفت: حجم بالای بیماران منجر به افزایش چشم گیر و بی سابقه سی تی اسکن ها شده که بیش از حد استاندارد و ظرفیت دستگاه ها بوده که علاوه بر آسیب رسانی به دستگاه ها، موجب فرسایش و خستگی بیش از حد پرسنل نیز می گردد.

دکتر خانی دخت در ادامه ضمن تشکر از پیگیری های ریاست و معاونین دانشگاه گفت: در تامین داروی رمدسیور دچار چالش هایی بودیم که با پیگیری ها و تلاش های ریاست دانشگاه و معاون غذا و دارو و سایر همکاران این چالش رفع شد.

رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) در پایان گفت: با توجه به اینکه اکسیژن پایه اصلی درمان کرونا است، مصرف زیاد اکسیژن باعث می شود که خلوص دستگاه اکسیژن ساز کمتر شود به همین دلیل ۲ الی ۳ بخش به زیر بار کپسول اکسیژن رفته اند.

کلید واژه ها: دکتر علی خانی دخت تکمیل ظرفیت بخش ها تست PCR


نظر شما :