رونمایی از نرم افزار ردیابی ویروس کرونا در سوییس

۰۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۰۰۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۵
مجلس سوییس در راستای مهار پاندمی ویروس کرونا از نرم افزاری برای ردیابی بیماری کووید ۱۹ در تلفن همراه رونمایی کرد.
رونمایی از نرم افزار ردیابی ویروس کرونا در سوییس

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، در حال حاضر گروه محدودی از کاربران از جمله نیروهای ارتشی، پرسنل بیمارستانی و کارمندان دولت به صورت آزمایشی از این نرم افزار روی تلفن های همراه خود استفاده می‌کنند.

 مجلس نمایندگان سوییس، قانون مربوط به تصویب این نرم افزار را پیگیری کرد تا با استفاده از بلوتوث اجازه دهند، تلفن‌های هوشمند به طور ناشناس با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 سیستم DP-3T از سوی دو موسسه تکنولوژی کشور سوییس در زوریخ و لوزان با استفاده از تجربه و تخصص غول‌های تکنولوژی گوگل و اپل شروع به کار کرد.

 استفاده از این نرم افزار در حال حاضر اختیاری است و اطلاعات جمع آوری شده در سرورهای غیرمتمرکز ذخیره می‌شود. بعضی از این سرورها توسط دولت و بعضی دیگر توسط وب سرویس آمازون در آلمان فعالیت می‌کنند.

 انتظار می‌رود که نرم افزار مذکور تا پایان تابستان در دسترس عموم مردم قرار گیرد و به عنوان ابزاری در راستای جلوگیری از موج دوم این بیماری در خدمت مردم باشد.

 این نرم افزار بخشی از استراتژی حوزه سلامت محسوب می‌شود تا مبتلایان را ردگیری کند. بدین صورت که بیماران را ایزوله کرده و مردمی که به خاطر تماس نزدیک با افراد مبتلا در معرض خطر هستند (فاصله کمتر از 2 متر به مدت 15 دقیقه) را قرنطینه کند.

 از افرادی که توسط این نرم افزار شناسایی می‌شوند، درخواست می‌شود که با مرکز خدمات اطلاع رسانی جهت اخذ مشاوره تماس بگیرند تا در راستای پیگیری درمان‌های پزشکی و حمایت از سایر مردم در برابر این ویروس، اطلاعات لازم به این افراد داده شود. / ۱۱

 

www.swissinfo.ch/eng/politics 

کلید واژه ها: رونمایی از نرم افزار ردیابی ویروس


( ۲ )

نظر شما :