معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

ارائه خدمات مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو با شماره تلفن همراه

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۰۱۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۶۱
معاون غذا و دارو اراک خبر داد: کارشناسان مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم ﴿DPIC﴾ به وسیله سامانه ۱۹۰ در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات غیر اداری از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ پاسخ داده خواهد شد.
ارائه خدمات مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو با شماره تلفن همراه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: کارشناسان مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم ﴿DPIC﴾ به وسیله سامانه ۱۹۰ در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات غیر اداری از ساعت 15 الی 20 با شماره تلفن 09188939395 پاسخ داده خواهد شد.

دکتر علیمرادیان افزود:  معمولاً یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه ۱۹۰ در رابطه با کمبودهای دارویی است از همین رو بلافاصله پس از دریافت گزارشات، موضوع توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن اطلاع رسانی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تشریح کرد:  موارد کمبود دارویی معمولا مربوط به داروهای وارداتی است. تنها در مواردی که کمبود گزارش شده کشوری باشد گاهی تامین دارویی با تاخیر مواجه می شود اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

معاون غذا و دارو ادامه داد: پیگیری کمبودهای دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره در خصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین خدمات ارائه شده توسط مرکز DPIC است.
 

انتهای پیام/
رسول غفاری

کلید واژه ها: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم شماره تلفن 09188939395 190 دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :