معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

انجام ۴۰ مورد بازرسی از عطاری های اراک از ابتدای سال ۹۹

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۰۳۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۳
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: ازابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۴۰ مورد بازرسی از عطاری های استان توسط اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو با همکاری و مشارکت اداره نظارت بر اماکن عمومی انجام داده است.
انجام ۴۰ مورد بازرسی از عطاری های اراک از ابتدای سال ۹۹

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: درراستای نظارت بر کالاهای سلامت محور با وجود 110 واحد عطاری و بیش از 300 واحد فاقد مجوز در سطح شهر اراک که از ابتدای سال 1399 تا کنون بیش از 40 مورد بازرسی از عطاری های توسط اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو با همکاری و مشارکت نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی انجام شده است.
دکتر علیمرادیان افزود: در این تعداد بازرسی های صورت گرفته منجر به کشف 45 رقم داروی غیر مجاز و قاچاق به مبلغ 28 میلیون ریال شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80% کاهش پیدا کرده است.
معاون غذا و دارو اراک تشریح کرد:از این مدت 8 شکایتاز واحدهای مزبور توسط سازمان غذا و دارو در مراجع استان مرکزی ثبت شده و در حال پیگیری مراحل قانونی آن است.همچنین یک مورد شکایت خصوصی از افراد که با تولید داروهای تقلبی گیاهی جان مردم را به خطر انداخته اند در دادگستری ثبت شده که مراحل قانونی این پرونده نیز در حال انجام است.
دکترعلیمرادیان ادامه داد: عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد نمود.
معاون غذا و دارو در پایان از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوز های بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند
.

انتهای پیام/

رسول غفاری

 

کلید واژه ها: اقدامات انجام شده در بازرسی از عطاری دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :