سلامت روان و کووید ۱۹

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۰۴۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۹
با توجه به اینکه بیماری همه گیر کووید ۱۹ به سرعت در سرتاسر جهان از این سو به آن سو پخش می‌شود، موجب نگرانی و ترس قابل توجهی در کل جمعیت وهمچنین بین گروه‌های خاص مانند افراد مسن و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی درمانی شده است.
سلامت روان و کووید ۱۹

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،از نظر بهداشت روان تا امروز تاثیر اصلی روان‌شناختی با استرس یا اضطراب افزایش می‌یابد. اما با معرفی تاثیرات واقدامات جدید، به خصوص قرنطینه و تاثیرات آن بر بسیاری از فعالیت‌های معمول افراد، کارهای روزمره یا وضعیت معیشت، میزان تنهایی، افسردگی، استعمال مواد مخدر و الکل مضر و خودآزاری یا خودکشی نیز افزایش می‌یابد.

 در شهرهایی که قبلا به شدت تحت تاثیراین بیماری قرارگرفته‌اند مانند شهر لمباردی در ایتالیا، موضوعات دسترسی به خدمت و استمرار آن برای افراد با وضعیت سلامت روان فعلی و پیشرفته به همراه سلامت روان و تندرستی کارکنان خط مقدم نیز در حال حاضر از نگرانی‌های اصلی است.

 به عنوان بخشی از پاسخ بهداشت عمومی، سازمان جهانی بهداشت با شرکای خود همکاری کرده است تا مجموعه‌ای از موارد جدید را در زمینه سلامت روان و جنبه‌های حمایتی روان شناختی کووید 19 توسعه دهد. / ۱۱

کلید واژه ها: سلامت روان و کووید 19


( ۱ )

نظر شما :