تعویض دگزامتازون با داروی «رمدسیویر» ؛ گول نخورید!

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۴ کد : ۱۰۵۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۲۰
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: افرادی هستند بغایت خدانشناس، آمپول چند هزار تومانی دگزامتازون را از داروخانه خریده و با تعویض برچسب، روی آن می نویسند "رمدسیویر" ساخت آمریکا، و به قیمت‌های گزاف در بازار های آزاد میفروشند.
تعویض دگزامتازون با داروی «رمدسیویر» ؛ گول نخورید!

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: متاسفانه اخیرا نمونه های تقلبی این دارو در بازار آزاد مشاهده شده که حتی بسته بندی آن هم مربوط به شرکت های تولید داخل است و روی آن برچسب های تقلبی دارو به صورت کاملا ناشیانه ای به چشم می خورد؛‌ این نمونه‌ها متاسفانه به قیمت های بسیار گزاف در بازار آزاد در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی گفت: نمی‌توان به طور قطع گفت استفاده از این داروهای تقلبی چه عوارضی در پی دارد، چراکه اطلاعاتی از ترکیبات آن در دسترس نیست، اما عوارض جبران ناپذیری که این داروها به علت منقضی شدن در پی خواهند داشت، غیر قابل چشم پوشی است و مصرف آن ها ممکن است عوارض حاد و شدیدی به دنبال داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:در حال حاضر داروی رمدسیویر برای درمان بیماران سرپایی و بستری در کشور توزیع نمی شود؛ از طرفی سازمان غذا و دارو کشور در حال تامین ماده اولیه این دارو است و چند شرکت دارویی داخلی نیز در حال تلاش برای تولید این دارو هستند.

معاون غذا و دارو افزود: از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور تاکنون مطالعات مختلفی روی داروهای مختلف برای درمان کرونا انجام شده است و در نتیجه این تلاش ها داروهایی همچون هیدروکسی کلروکین، اسلتامیویر یا تامی فلو، آزیترومایسین، ریباویرین و کلترا وارد پروتکل درمانی شدند که علی رغم اثرات مثبت، استفاده از برخی از این داروها در مطالعات رد شد؛‌ تمام تلاش تیم درمان حتی داروسازان بر این است که هر چه سریعتر نتایج مطالعات جمع بندی شود.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: رمدسیویر تعویض دگزامتازون دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :