معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۹ کد : ۱۰۵۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مصوب شدن تاسیس داروکده طب سنتی در این شهر خبر داد و گفت: این مرکز، داروهای تجویز شده از سوی متخصصان طب سنتی را عرضه خواهد کرد.
تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر «عباس علیمرادیان» معاون غذا و دارو اراک عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران فزود: در کنار این داروکده که با مجوز دانشگاه علوم پزشکی اراک تاسیس می‌شود، ایجاد کارگاهی مطمئن برای تهیه داروهای ترکیبی مورد نیاز طب سنتی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کلینیک کوثر اراک دارای پزشکان متخصص طب سنتی است و شهروندان می‌توانند از خدمات آنان استفاده کنند.

وی در خصوص توزیع انواع ماسک در برخی واحدهای صنفی غیرمرتبط نیز گفت: مکان عرضه کالاهای حوزه سلامت داروخانه‌ها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی  هستند و این بدان معناست که داروخانه از دست فروشان اقلامی تهیه نمی‌کند.

دکتر علیمرادیان با بیان اینکه در تهیه و توزیع ماسک سود جویی‌هایی شده است ، اظهار داشت: داروی رمدسیویر نیز هنوز چندان وارد بازار دارویی نشده و به سختی تامین می‌شود، اما  برخی افراد سودجو آمپول دگزامتازون را برچسب آمریکایی زده و به عنوان رمدسیویر با قیمت ۶۰ میلیون تومان می‌فروختند.

وی بیان کرد: یکی از واحدهایی که این افراد ورود کرده‌اند، عطاری‌ها است که باید با بازرسی مستمر تحت نظارت قرار گیرند.

دکتر علیمرادیان عنوان کرد: در مدت پنج ماه اخیر با تلاش‌های مجموعه معاونت غذا و دارو در استان مرکزی محصول غیر استاندارد در سطح استان عرضه نشده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد حداقل تا چندماه آینده واکسن کرونا در دسترس نخواهد بود به همین دلیل اکنون بهترین راهکار ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

استان مرکزی  دارای۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

کلید واژه ها: تاسیس داروکده طب سنتی


( ۱ )

نظر شما :