داروهای رایج سرماخوردگی را بشناسیم

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۰۹۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۶
بهتر است دارو را طبق نیاز مصرف کنید. مثلا اگر فقط آبریزش بینی دارید، یک آنتی هیستامین کافی است یا اگر سرفه می کنید، یک داروی ضدسرفه به تنهایی مشکل را حل می کند. قبل از مصرف دارو روی جعبه آن را مطالعه کنید یا از داروساز سوال کنید که این دارو شامل چه موادی است.
داروهای رایج سرماخوردگی را بشناسیم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،برای عده زیادی شروع پاییز یادآور شروع درس و مدرسه است، اما عده ای هم از آن با سرماخوردگی های متعدد یاد می کنند. در «درمانگاه» این هفته قصد داریم داروهای رایج یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان را با هم مرور کنیم؛ سرماخوردگی. 

سرماخوردگی نام چندان نگران کننده ای ندارد. اکثرا خفیف است و ظرف مدت کوتاهی درمان می شود، اما از آنجا که باعث غیبت های فراوان افراد سر کلاس های درس، محل کار و... می شود، می توان گفت هزینه زیادی را بر جوامع تحمیل می کند.

سرماخوردگی، مجموعه ای از علایم است که توسط یک نوع از هزاران نوع ویروس ایجاد می شود. بیش از صدها نوع ویروس عامل سرماخوردگی هستند و هرکدام از این ویروس ها فقط یک بار فرد را بیمار می کنند اما به دلیل زیاد بودن تعدادشان، فرد در طول عمر خود چندین و چند بار دچار آن می شود.

کلید واژه ها: داروهای رایج سرماخوردگی


( ۴ )

نظر شما :