معاون غذا و دارو اراک؛

فرهنگ استفاده نکردن از کالای قاچاق سلامت محور را باید به منازل و مدارس برد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۴ کد : ۱۰۹۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۷
معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: استفاده نکردن از کالاهای قاچاق سلامت محور و روی‌آوری مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی درست و به موقع دانست و تاکید کرد که این فرهنگ‌سازی باید از منازل و مدارس آغاز شود.
فرهنگ استفاده نکردن از کالای قاچاق سلامت محور را باید به منازل و مدارس برد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: باید از طریق آموزش و اطلاع رسانی مضرات و آسیب‌های مصرف کالای قاچاق سلامت محور بر سلامت، اقتصاد و فرهنگ کشور به صورت مستمر به مردم گفته شود.

او فرهنگ سازی از طریق اجرای برنامه های فرهنگی را یکی از نیازهای ضروری در مقوله مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: باید طوری در جامعه فرهنگ سازی شود که مصرف کالای قاچاق سلامت محور قبیح شمرده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد که تولیدکنندگان داخلی نیز باید سطح کیفی تولیدات خود را ارتقا دهند به صورتی که محصولات داخلی توان رقابت با نمونه های مشابه خارجی را داشته باشند.

او تغییر نگرش از طریق فرهنگ‌سازی را یکی از ضرورت ها و نیازهای جامعه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: تا زمانی که نگرش و دید مردم نسبت به استفاده از کالای قاچاق تغییر نکند نمی‌توانیم در این راه موفق شویم.

معاون غذا و دارو، در ادامه تغییر نگرش مردم را از طریق فرهنگ‌سازی میسر دانست و از همه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و تبلیغات خواست در این راستا ستاد را کمک کنند.

دکتر علیمردیان تاکید کرد که امروز در دنیا برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور کار فرهنگی می کنند و کمتر به سراغ کارهای مقابله‌ای می‌روند.

او یادآوری کرد که کارهای مقابله ای زودبازده است اما عمیق و تاثیرگذار نیست و برای کارهای عمیق، تاثیرگذار و ماندگار باید کارهای فرهنگی اثرگذار انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در مقوله قاچاق کالا به ایران تلاش می کنند، گفت: یکی از کالاهای قاچاق به کشورمان لوازم آرایشی و بهداشتی است و باهدف تغییر فرهنگ مردم این کالا به کشور قاچاق می شود.

 

کلید واژه ها: آموزش و فرهنگ سازی کالاهای قاچاق سلامت محور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :