از ابتدای سالجاری صورت گرفت؛

بیش از ۱۸۹۰ نمونه برداری و ۱۴۵۹ بازرسی فنی از مراکز تولیدی مواد غذایی استان مرکزی

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۶ کد : ۱۱۱۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
معاون غذا و دارو اراک از انجام یک هزار و چهارصد و پنجاه و نه بازرسی فنی و بیش از یک هزار هشتصد و نود مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی مواد غذایی و آرایشی بهداشتی تحت پوشش ازابتدای سال ۹۹ تا کنون خبر داد.
بیش از ۱۸۹۰ نمونه برداری و ۱۴۵۹ بازرسی فنی از مراکز تولیدی مواد غذایی استان مرکزی

 به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی مثل سنوات قبل با رعایت پروتکل های بهداشتی  وظایف نظارتی خود را برتولیدات وعرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی انجام داده است.

وی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دانست و با اعلام نتیجه آزمون نمونه های ارسالی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با معاونت غذا و دارو با واحدهای تولیدی متخلف مطابق با قانون برخورد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآورشد: حضورمدیرکنترل کیفیت درواحد تولیدی، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل و مطابقت با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در نمونه برداری و بازرسی‌ مورد توجه کارشناسان قرارمی‌گیرد.


دکترعلیمرادیان درپایان با تاکید بر اینکه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نظارت دقیقی برعملکرد کارخانجات و کارگاههای تولیدی  نیز دارد یادآورشد: رعایت و ارتقاء کالاهای تولیدی و ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی باعث افزایش بهره وری و رونق تولید می شود که همه ی این عوامل، موجب پیشرفت و توسعه پایدار و بی شک راهی بسوی جهش تولید خواهد بود .

کلید واژه ها: نمونه برداری بازرسی فنی مراکز تولیدی مواد غذایی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :