معاون غذا و دارو اراک؛

برای واکسن آنفولانزا نیازی به ثبت نام نیست

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۴ کد : ۱۱۵۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۷۹
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: واکسن آنفولانزا از اواخر شهریور توزیع میشود و نیازی به ثبت نام نیست همشهریان فریب سودجویان را نخورند.
برای واکسن آنفولانزا نیازی به ثبت نام نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: در سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن در مراکز بهداشتی توزیع که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌ های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.

وی  خاطر نشان کرد: همچنین برای سایر گروه‌ ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلونزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریورماه در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

دکتر علیمرادیان افزود: برای تزریق نیازی به ثبت نام نیست و این ثبت نام
 کلاهبرداری است. ولی حتما باید با توصیه پزشک این تزریق انجام شود. برای بیماران خاص 10برابر سال گذ شته و برای مردم عادی 5 برابر سال گذشته واکسن تامین خواهد شد. این واکسن را از چند کشور وارد خواهد شد. دقت نظر برای کیفیت آن انجام شده است. از اول شهریور ماه واکسن مننژیت نیز وارد ایران شده و کل محموله مورد استفاده واقع خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توزیع این واکسن ها به مردم فعلا قرار بر این است که با کد ملی باشد و به هر کد ملی یک واکسن فروخته شود، نیازی به نام نویسی نیست و مردم با مراجعه به داروخانه و ارائه کارت ملی و پس از ثبت کد ملی آنها در سیستم، می توانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند البته به شرط اینکه این تصمیم تغییری نکند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که فقط گروههای پر خطر یعنی افرادی که به علت شغل خود بیشتر با بیماران سر و کار دارند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سالمندان واکسن آنفلوآنزا بزنند و بقیه مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند البته حدود ۲.۵ میلیون دوز از واکسن آنفلوآنزای وارداتی برای توزیع در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار می گیرد.
 

کلید واژه ها: واکسن آنفولانزا


( ۵۳ )

نظر شما :