پیش فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی و داروخانه‌ها ممنوع است/گزارش تخلفات به سامانه ۱۹۰

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۶ کد : ۱۱۶۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۱
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: پیش فروش واکسن آنفلوآنزا چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تخلف و ممنوع است.
پیش فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی و داروخانه‌ها ممنوع است/گزارش تخلفات به سامانه ۱۹۰

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری فارس،  دکتر حیدر محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا به سازمان غذا و دارو رسیده و بازرسان ما به این تخلفات رسیدگی کرده‌اند، مردم از پرداخت مبلغ به عنوان هزینه پیش خرید واکسن پرهیز کرده و  این تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند. 


وی با بیان اینکه داروخانه‌ها در بحران کرونا خدمات ارزنده‌ای به بیماران ارائه کرده‌اند عنوان کرد: متاسفانه برخی داروخانه‌هایی که تعداد آنها انگشت‌شمار است با انجام این اقدامات خدمات شایسته ساری داروخانه‌ها را زیر سوال می‌برند، لذا مردم توجه داشته باشند فریب این نوع تبلیغات را نخورند.


ارائه واکسن با کارت ملی

 مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: ارائه واکسن آنفلوآنزا از طریق کارت ملی خواهد بود و لیست افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند با همکاری وزارت بهداشت تعیین خواهد شد تا این افراد بتوانند واکسن را تهیه کنند. 


وی با اشاره به واردات چند برابری واکسن به نسبت سال گذشته، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های ارزی نمی‌توانیم به اندازه تمام افراد جامعه اقدام به واردات واکسن کنیم لذا تزریق واکسن در افرادی که در گروه‌های پرخطر هستند، در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند توزیع واکسن را در تمام داروخانه‌ها انجام دهد اما این موضوع را مد نظر قرار دارد که داروخانه مورد نظر باید سابقه خوبی در توزیع داروها داشته باشد، واکسن‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها ارائه می‌شود و از آن طریق بین داروخانه‌ها توزیع می‌شوند.

قیمت واکسن آنفلوآنزا

محمدی افزود: سال گذشته کل مصرف واکسن آنفلوآنزا یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار مورد بوده است که این تعداد امسال برای گروه‌‌های پرخطر به ۲.۵ میلیون دوز و برای سایر گروه‌‌ها حدوداً ۱۰ میلیون رسیده است به همین دلیل نگرانی خاصی در این زمینه نداریم البته مشکل تأمین ارز را داریم.


به گفته وی قیمت واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌‌های پرخطر که با ارز دولتی وارد می‌‌شود حدوداً بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است و قیمت واکسنی که با ارز نیمایی وارد خواهد شد اعلام می‌شود.
61681535_1

کلید واژه ها: واکسن آنفلوآنزا


نظر شما :