معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

اولین مرحله توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه های بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۲۱۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۲
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود.
اولین مرحله توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه های بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا هنوز در داروخانه توزیع نشده است گفت: در فاز اول توزیع، ۱.۵ واکسن آنفلوانزا آغاز شده و در حال تحویل به معاونت بهداشتی است و مقرر شده طی دو روز آینده تزریق آن در مراکز بهداشتی به صورت رایگان برای گروه های پرخطر از جمله زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان آغاز شود.

وی با تاکید براینکه هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده است، افزود: در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام می‌شود، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود. در این مرحله واکسن آنفلوانزا به افراد بالای ۶۵ سال و کودکان بین 6 ماه تا 5 سال با ارائه کارت ملی و ثبت اطلاعات، با قیمت 44 هزار تومان ارائه می شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا قبل از اعلام توزیع واکسن، به داروخانه مراجعه نکنند؛ چراکه به محض توزیع واکسن در داروخانه ها، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

کلید واژه ها: واکسن آنفلوانزا


( ۱ )

نظر شما :