زنان باردار و کادر بهداشت و درمان اولویت مرحله اول واکسن آنفولانزا

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۲۱۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۷
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مادران باردار و بخشی از پرسنل بیمارستان ها و کادر درمان که مواجهه مستقیم با ویروس کرونا دارند در گام نخست، واکسن آنفولانزا را دریافت می کنند.
زنان باردار و کادر بهداشت و درمان اولویت مرحله اول واکسن آنفولانزا

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده بود که دو و نیم میلیون دُز واکسن تامین کرده است که به صورت مرحله ای به ۳۱ استان کشور تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: مرحله نخست توزیع این واکسن به استان ها آغاز شده و طبق دستورالعمل ابلاغ شده، توزیع آن در این مرحله توسط معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در مرحله دوم که از طریق داروخانه‌های خصوصی توزیع می‌شود، افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش قرار می‌گیرند که با ارائه کد ملی و ثبت این کد در سامانه، واکسن را دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه در فاز یا مرحله سوم توزیع، باقی افراد جامعه تحت پوشش قرار می‌گیرد، تاکید کرد: آنچه بیش از هر موضوعی اهمیت دارد این است که افراد سالم که مشکل جسمانی ندارند نیازی به این واکسن نخواهند داشت، این واکسن از سرما خوردگی یا ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند، بلکه تنها برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اثربخش خواهد بود پس نیازی نیست اگر فردی بیماری ندارد از روی ترس از ابتلا اقدام به استفاده از واکسن کند.

کلید واژه ها: واکسن آنفولانزا


( ۲ )

نظر شما :