سه مرکز معتبر جهت خرید مواد ضدعفونی کننده

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۵ کد : ۱۲۹۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروخانه‌ها، تجهیزات کالاهای پزشکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سه مرکز معتبر برای خرید مواد ضدعفونی کننده می باشند.
سه مرکز معتبر جهت خرید مواد ضدعفونی کننده

به گزارش وب دا مرکزی و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان در گفتگوی تلفنی با برنامه پزشک شما از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: به هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده علاوه بر خریداری این محصولات از مکان های معتبر به نشان سیب سلامت، پروانه ساخت و علامت سازمان غذا و دارو روی محصول توجه شود.
وی افزود: مواد ضدعفونی کننده که در سایر مراکز از جمله مراکز آرایشی و بهداشتی و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌گردد، چندان قابل اعتماد نبوده و در صورت رخداد مشکل، قابل ارزیابی و پیگیری نمی باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکید کرد: الکل ۷۰ درصد تنها در داروخانه‌ها عرضه می گردد و در سایر مراکز دیده شده که به جای اتانول، متانول عرضه شده که متانول هیچگونه ارزش درمانی و ضدعفونی کننده نداشته و مسمومیت و مرگ ناشی از آن بسیار دیده شده است.
وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال ۹۹، ۷۷۸ مورد مرگ ناشی از الکل و ۷۵۸۳ مورد مسمومیت ناشی از الکل اعلام شده است.
دکتر علیمرادیان در پایان خطاب به مردم استان مرکزی، گفت: در صورت وجود شک و شبهه، مردم استان می توانند در ساعات اداری با شماره ۱۹۰ تماس حاصل نمایند و در غیر ساعات اداری نیز با شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس گرفته و همکاران ما، ایشان را راهنمایی می کنند.

کلید واژه ها: خرید مواد ضدعفونی کننده هفته پیشگیری از مسمومیت ها دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :