به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛

برگزاری دومین جلسه قطب شش کشوراز طریق ویدئوکنفرانسی

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۲۹۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۲
دومین جلسه قطب شش کشوری باهدف هم اندیشی در خصوص موضوعات جاری از طریق ویدئوکنفرانس، برگزار شد.
برگزاری دومین جلسه قطب شش کشوراز طریق ویدئوکنفرانسی

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، جلسه قطب منطقه شش کشور ، با حضور معاونان، مدیران اداره نظارت بر دارو  مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک ، البرز ، قزوین، قم،خمین ، ساوه و نماینده سازمان غذا ودارو آقای مهندس مهدیزاده  باهدف هم اندیشی در خصوص موضوعات جاری در منطقه قطب شش کشور روزچهارشنبه 7 آبان ماه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست طرح موضوعات ذیل مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت:

1.یک افزایش ضریب تخصیص یافته در خصوص داروهای سهمیه‌بندی توسط سازمان محترم غذا و دارو به علت جمعیت ثابت و شناور استان( به ویژه انسولین های قلمی و واکسن آنفولانزا)

2.بررسی دستورالعمل های ابلاغی طرح تحول سلامت مبنی بر عدم خروج بیمار از بیمارستان جهت تهیه دارو و لوازم پزشکی میباشد ۳ تعیین تکلیف هزینه شخصی و غیره .

4. تعیین تکلیف هزینه تجهیزات و اقلام حفاظت فردی در گرونا.

۵ .با توجه به استقرار واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی واجد شرایط صادرات در استان البرز و همچنین وجود کمرگ منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام پیشنهاد می گردد از ظرفیت‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت تعویض امر صدور و تمدید پروانه های صادرات و واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی استفاده گردد.

۶ با توجه به اشباع شدن بازار ماست و تعدد تولیدکنندگان جهت جلوگیری از اتلاف منابع انرژی و تشدید نابسامانی در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدکننده ماست صدور پروانه های جدید برای متقاضیان تولید ماست بازنگری و ضوابط سختگیرانه تری اعمال گردد.


7. با توجه به سیاست های کلان کشور در راستای الکترونیکی نمودن فرآیند ها و راه اندازی سامانه های مختلف در برخی از این سامانه ها مانند سامانه تیتک همچنان مشکلات زیادی وجود دارد مانند  ثبت (منبع آی آر سی و غیره) که علیرغم اعلام اشکالات توسط دانشگاهها اقدامی در خصوص رفع آنها آن از سوی سازمان به عمل نیامده است.


8. نوع برخورد و اقدام لازم برای تخلفات کشفیات تجهیزات پزشکی به صورت مدون و مشخص به دانشگاهها ابلاغ گردد و با توجه به ارزبری و کمبود این اقلام تعدادی اندیشه شود که در برخی موارد کشفیاتی که با دلایلی مانده عدم ثبت امتیاز در سامانه مشمول قوانین قاچاق می گردند به شرط تایید اصالت وارد چرخه مصرف شده به ویژه در خصوص اقلام نیازمند .

9.ابلاغ کدینگ یکسان برای تجهیزات پزشکی مصرفی از سوی سازمان

۱۰ .دوگانگی در برخی از دستورالعملهای ارسالی از سوی اداره کل غذا و آرایشی و بهداشتی


11. رفع ابهامات یکسان‌سازی دریافت تعرفه‌های جدید هزینه آزمایشات در سیستم Limz

13. رای برخی از آزمون های مشخص شده در ضوابط  PMS هیچ روش کار یا آزمایشگاه همکاری که توان انجام این آزمون را داشته باشد موجود نبوده و این امر باعث مشکلاتی برای معاونت ها گردیده است.
در پایان جلسه معاونین به جمع بندی موارد مطرح شده پرداختند.

کلید واژه ها: جلسه هم اندیشی قطب ویدیو کنفرانس


نظر شما :