کمبود داروی کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی نداریم

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۳۲۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۱
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: در بیمارستان‌های استان مرکزی هیچگونه کمبودی دارویی به خصوص داروهای بیماران کرونا وجود ندارد.
کمبود داروی کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی نداریم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،در راستای بررسی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مردم و سانتر اصلی بیماران کرونای در بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع)، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو به صورت سرزده در داروخانه این مرکز حضور و و در ادامه از بخش های بیماران بستری کرونا به همراه رئیس بیمارستان بازدید بعمل آوردند.

معاون غذا و دارو دانشگاه  استان مرکزی ضمن گفتگو با مسئولین بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع)ف مسئولین فنی داروخانه و با توجه به اینکه این بیمارستان مرکز سانتر اصلی بیماران کرونایی  است بر تداوم و  خواستار خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم به خصوص بیماران کرونایی ، برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی دارو و ملزومات پزشکی شد.
 

دکتر علیمرادیان با اشاره به وجود برخی از کمبودهای کشوری در حوزه دارو اظهار داشت: در بیمارستان‌های استان مرکزی  محدودیتی در خصوص تأمین داروهای بیماران کرونایی وجود ندارد ، اینجانب روزانه وضعیت داروها و ملزومات مصرفی را بویژه در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه پایش و در صورت مشاهده و دریافت هرگزارش کمبودی، بلافاصله مراتب به سازمان غذا و دارو اعلام و جهت تامین در اسرع وقت، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: با توجه به سیاست در نظر گرفته شده در کشور این داروها در داروخانه‌های خصوصی عرضه نمی‌شود چرا که داروها دستور مصرف مشخصی دارند و صرفاً باید برای بیمارانی مصرف شود که وضعیت آن‌ها به صورت قطعی تأیید شده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: این دارو در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است، اگرچه تمرکز بر بیمارستان‌های پذیرنده مبتلایان به کروناست اما در سایر بیمارستان‌ها نیز این دارو تأمین شده است.

شایان ذکر است: در این بازدید، وضعیت دارویی داروخانه و انبار، حضور مسئولین فنی، قیمت داروها، نحوه ارائه خدمات و مشاوره دارویی به مردم عزیز، ارائه فاکتور ممهور به مهر داروخانه و حاوی ریز قیمت اقلام دارویی فروخته شده و ... مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/
رسول غفاری

 

کلید واژه ها: بازدید سرزده از داروخانه ها دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیمارستان امیرالمومنین(ع)


نظر شما :