ایمنی غذایی در راس برنامه‌های معاونت غذا و داروی استان مرکزی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۳۷۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۶
معاون غذا و دارو اراک ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم را مورد تاکید قرار داد و افزود: این معاونت بر مراکز تولید مواد غذایی مثل کارخانجات، نظارت دارد و نظارت بر مراکز عرضه محصولات غذایی بر عهده معاونت بهداشتی است.
ایمنی غذایی در راس برنامه‌های معاونت غذا و داروی استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی محصولات غذایی، روزانه از کارخانجات اعم از آرد، آبمیوه و لبنیات بازدیدهای ادواری انجام می‌شود.

دکترعلیمرادیان با بیان اینکه آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از مهم‌ترین و فعالترین آزمایشگاههای کشور است خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات نظارتی این معاونت اجرای طرح pms و نظارت بر محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی سطح عرضه و انجام آزمایشات لازم بر روی آنهاست تا محصول با کیفیت به شهروندانارائه گردد.

وی تصریح کرد: بررسی فرمولاسیون واحدهای تولیدی از اقداماتی است که در دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور متخصصینی از خود دانشگاه انجام می‌شود و در این راستا نیز برای هیچ محصول با فرمولاسیون غیر استاندارد از سوی معاونت غذا و دارو مجوز ثبت صادر نمی‌شود.

تمامی محصولات تولیدی استان دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه ای می‌باشد،

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: جامعه سالم زیر بنای توسعه هر کشور بوده و یکی از راه‌های نیل به این هدف برخورداری از تغذیه صحیح می باشد. بنابراین در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به صورت شفاف و قابل درک در مورد فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی به مصرف کننده ضروری است . از سوی دیگر با پیشرفت صنایع غذایی و افزایش رقابت آنها ،گسترش تجارت بین المللی، ارتقاء فرهنگ مصرف کننده‌گان و توجه بیشتر آنها به عوامل موثر بر سلامتی ، برچسب گذاری به عنوان ابزاری مهم جهت اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سازمان ناظر اهمیت ویژه ای یافته است.

دکتر علیمرادیان اظهار داشت: برچسب‌گذاری غذا اصلی‌ترین وسیله تبادل اطلاعات ما بین تولید کننده و فروشنده غذا از یک سو با خریدار و مصرف کننده از سوی دیگر می باشد.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی محصولات تولیدی استان دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه ای می‌باشد، ایشان از اهل رسانه خواستند جهت روشن شدن و اطلاع رسانی این برچسب تغذیه‌ای تلاش بیشتری داشته تا ضمن آشنایی مردم با این برچسب مفید گام موثری در سلامتی آنان برداشته شود. در ادامه در خصوص اهمیت برچسب اصالت و سلامت کالا، که گامی مفید در مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور به شمار می‌آید توضیحاتی ارائه گردید.

معاون غذا و دارو گفت: معاونت غذا و دارو در بحث نظارت بر واحدهای تولیدی استان اهتمام ویژه دارد به طوریکه واحدهایی که در تولیدات محصولات خود تخلف می‌کنند در چند سطح قرار دارند که برخی از این تخلف‌ها جزئی و در حد تذکر و برخی قابل اصلاح بوده و با ارائه راهکار اصلاحی مشکل حل می‌شود

کلید واژه ها: امنیت غذایی برنامه‌های معاونت غذا و دارو دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :