معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تبلیغات ماهواره ای سرابی با پیامدهای ناگوار/ فضای مجازی محل عرضه دارو نیست

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۳۷۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۸
معاون غذا و دارو اراک گفت:معظل بزرگی که اخیرا شاهد آن هستیم فروش ماهواره ای و اینترنتی داروها و کالاهای بهداشتی است.
تبلیغات ماهواره ای سرابی با پیامدهای ناگوار/ فضای مجازی محل عرضه دارو نیست

به گزارش ایفدانا - Ifdana،به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان داشت:سایت‌هایی که در اینترنت اقدام به فروش دارو می‌کنند نه تنها داروی داروخانه‌ای را نمی‌فروشند بلکه همگی قاچاقچیان دارو هستند وی با اشاره به اینکه نظارتی بروی فروش داروها در بستر اینترنت وجود ندارد افزود: اغلب این سایت‌ها با دادن یک شماره تماس به بیمار خود را معتبر و رسمی دانسته و اقدام به مشاوره دارویی و فروش آن در فضای اینترنت میکنند. به گفته وی مقابله با فروش دارو در اینترنت در گرو همکاری و هماهنگی ارگان‌های ذیربط مانند وزارت بهداشت، وزارت صنعت ،معدن و تجارت و پلیس فتاست.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان ساخت: مردم نیز باید این هشیاری را داشته باشند که برای تامین داروهای مورد نیاز خود باید به داروخانه‌ها که مرجع رسمی فروش دارو هستند مراجعه کرده و از خرید و مصرف داروهایی که از طریق اینترنت به خصوص فضاهای مجازی به فروش می‌رسد خود داری کنند.

 به همین دلیل بیماران نباید هیچ دارویی را از طریق مجاری غیر رسمی و بدون مجوز و فضای مجازی و کانال های تلگرامی خریداری و مصرف کنند.

معاون غذا و دارو در پایان گفت: مردم موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش بدهند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: تبلیغات ماهواره ای فروش داروهای اینترنتی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :