با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت؛

افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۳۹۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۴۴
خط تولید داروی رمدسیویر(داروی ضد ویروسی درمان کرونا)در قالب دوازدهمین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت "آیین پویش ملی ره سلامت" به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت دانش بنیان روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه رسما افتتاح شد.
افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، در دوازدهمین آیین پویش «ره سلامت» 9 پروژه سلامتی، پژوهشی و فناوری با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت درمان و آموزش کشور در هفت دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور افتتاح شد.

افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در شرکت روناک دارو واقع در شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه که بعنوان داروی ضدویروسی درمان کرونا شناخته می‌شود، از مهمترین پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

نمکی: واکسن ایرانی کرونا قطعا تولید خواهد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت را تولید داروهای نیاز مردم در داخل دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده‌های داخلی کمک‌های قابل توجهی در این زمینه کردند که یکی از آنها همین راه اندازی خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه است.

سعید نمکی افزود: در کشورهای دنیا این دارو را بعنوان داروی موثر درمان کرونا قلمداد نمی‌کنند اما معتقدیم حتی اگر بسیار کم هم تاثیر داشته باشد باید ظرفیت تولید آن در داخل فراهم باشد.
 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در آیین رونمایی از این دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه را پیشرو و رو به رشد دانست و گفت: شرکت روناک دارو به عنوان یکی از شرکت‌های دارویی دانش بنیان در ساوه که در زمینه طراحی و تولید داروهای استراتژیک فعالیت دارد موفق شده تمامی مراحل تولید این دارو در داخل را سپری و مجوز تولید آن را اخذ کند.

معاون غذا و دارو  با اشاره به دستیابی به فرمولاسیون تولید این دارو توسط این شرکت دانش بنیان افزود: در حال حاضر تولید انلود این دارو در این شرکت با روزانه 70 هزار ویال در حال انجام است.

وی با اشاره به نجات بیماران کرونایی و کاهش درد بیماران بدلیل استفاده از این دارو تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش شرکت‌های دانش بنیان داخلی همزمان با آمریکا این دارو در ایران نیز وارد بازار مصرف شد و حتی زودتر از کشورهای اروپایی این دارو در ایران به مرحله مصرف رسید.

علیمرادیان با تاکید بر صرفه جویی 50 میلیون یورویی با تولید این دارو در داخل گفت: با وجود محدودیت های صادرات در محموله‌های کوچک به سه کشور ونزوئلا، عمان و عراق صادر شده و نیازهای داخلی را نیز تامین کرده است..

 

کلید واژه ها: خط تولید داروی رمدسیویر دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک وزیر بهداشت


( ۱ )

نظر شما :