پرستاری تخلق به اخلاق الهی است

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۶ کد : ۱۳۹۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۸
معاون غذا و دارو اراک، در پیامی ولادت حضرت زینب(س) که مصادف با روز پرستار است را به جامعه سپید پوشِ سپید اندیشِ پرستاری تبریک گفت.
پرستاری تخلق به اخلاق الهی است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، پیام دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت روز پرستار بدین شرح است:

از آنجا که اهمیت هر علم و عملی به ارزش موضوعی آن باز می گردد پرستاری و ماهیت ذاتی آن در اموراتی چون حفظ حیات و  مراقبت از بیمار جهت بازگشت سلامت و ارتقاء بهداشت از ارزشمند ترین و مقدس ترین  حِرف محسوب می گردد همچنین اگر از منظر فرهنگ اسلامی به این شغل بنگریم؛ پرستاری نوعی تخلق به اخلاق الهی و هماهنگی با اسماء حسنای مُحیی، شافی و مراقب پروردگار است لذا می توان اذعان داشت که پرستار واقعی در وهله نخست، ذات باریتعالی و صفت پرستاری از جمله صفات الهی است.

این فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص)که "هر کس یک شبانه روز، بیماری را پرستاری کند خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می‌نماید"؛ نیز بر جنبه عبادی شغل پرستاری تاکید دارد.
 

اکنون فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات این قشر فداکار و زحمتکش است. البته زحمات پرستاران در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از پیش بر همه مردم و مسئولان آشکار شده و در نتیجه نباید قدردانی از زحمات این قشر محدود به یک روز و یک هفته محدود شود و همه وظیفه داریم که از این قشر زحمتکش قدردانی کنیم.

بیماری کووید 19 و مراقبت‌های علمی، مسئولانه و عاشقانه پرستاران از بیماران در بیمارستان‌ها در این دوران سخت نشان داد که نیروهای پرستاری در سخت‌ترین لحظات در کنار بیماران حضور دارند و از هیچ تلاشی برای بهبود بیماران غفلت نمی‌کنند.

در این زمانه بدون تردید پرستاران ارزشمند ، با تمام هجمه‌ها، محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شده است، به مدد الهی ، تلاش و ایثار کادر پزشکی و درمان، همراهی مردم درخصوص پیشگیری و مقابله با کرونا موفق عمل کردند که نقش شایسته آنها در این دوران در دفتر تاریخ ثبت خواهد شد.

به روح پرستاران شهید هشت سال دفاع مقدس و پرستاران شهید مدافع سلامت، درود فرستاده و جایگاه رفیع آنان را در پیشگاه خداوند مسالت داریم.

کلید واژه ها: ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :