کمبودهای دارویی بلافاصله پس از گزارش پیگیری می شوند

۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۸ کد : ۱۴۰۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۸
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت:گزارش کمبودهای دارویی دریافت شده از سامانه تلفنی ۱۹۰، بلافاصله توسط کارشناسان دارویی پیگیری می شوند.
کمبودهای دارویی بلافاصله پس از گزارش پیگیری می شوند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک با بیان این مطلب که یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه 190 در رابطه با کمبودهای دارویی است، افزود: گزارشات دریافتی در این رابطه بلافاصله توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن پس از بررسی به تماس گیرنده اطلاع رسانی می شود.

 وی با اشاره به اینکه اغلب موارد سوالات دارویی معمولا در زمینه داروهای وارداتی است ادامه داد:  تنها در مواردی که کمبود گزارش شده کشوری است گاهی تامین دارویی با تاخیر مواجه می شود اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

 دکتر محسنی تشریح کرد: میانگین تعداد تماس دریافتی توسط سامانه 190 را، روزانه بیش از بیست تماس تلفنی اعلام کرد و گفت: پیگیری کمبودهای دارویی بویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره درخصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین تماس های دریافت شده توسط سامانه 190 است.

 وی در ادامه افزود: هم استانی های گرامی می توانند از شنبه تا چهارشنبه، در ساعات اداری از ساعت 8:00  الی 15:00 سوالات دارویی خود را از طریق شماره تلفن 190  و از ساعت 16:00 الی 20:00  (09188939395) با کارشناسان مربوطه درمیان بگذارند.

 

کلید واژه ها: گزارش کمبودهای دارویی سامانه تلفنی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :