تامین داروی سلسپت بیماران پیوندی

۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۴ کد : ۱۴۱۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۰۹
دکتر مشهدی مسئول دارویی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اعلام کرد: قرص مایکوفنولات موفتیل (سل سپت) در داروخانه بستری بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک توزیع شد.
تامین داروی سلسپت بیماران پیوندی


به گزارش روابط عمومی- 
دکتر سمیرا مشهدی، مسئول امور دارویی مرکز آموزش درمانی حضرت ولیعصر (ع) اراک گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط معاونت غذا و دارو  مشکل کمبود مقطعی قرص مایکوفنولات موفتیل (سل سپت) در استان برطرف شده است و این دارو از امروز توسط داروخانه بستری این مرکز در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی با بیان این موضوع که سل سپت نام علمی  دارو نیست و تنها یک برند تجاری است، اظهار داشت: برای هر دارو  تنها یک نام علمی وجود دارد ولی یک دارو می تواند چندین برند تجاری متنوع و متفاوت ولی با اثربخشی مشابه داشته باشد.

دکتر مشهدی افزود، در حال حاضر قرص مایفورتیک و سل سپت دو برند تجاری از داروی مایکوفنولات موفتیل است که اثربخشی یکسانی دارند و در چرخه درمانی بیماران پیوند عضو، توسط پزشک تجویز می شوند.

این داروساز خاطر نشان ساخت: پیرو پیگیری های به عمل آمده توسط معاونت های غذا و دارو و برنامه ریزی های انجام شده توسط مسئولین مربوطه در سازمان غذا و دارو، ان شاا... به زودی مشکل تامین داروی سل سپت در کشور مرتفع خواهد شد.

کلید واژه ها: تامین داروی سلسپت دکتر سمیرا مشهدی


( ۴۹ )

نظر شما :