مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد؛

افزایش نظارت و پایش حضور مسئولین فنی در داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۵ کد : ۱۴۴۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۸
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: به منظور ارزیابی عملکرد مسئولین فنی داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی، میزان بازدیدهای میدانی از این مراکز، به ویژه در ساعات خارج از وقت اداری تشدید می شود. اجرای ضوابط و مقررات در تمامی شیفت های داروخانه ها الزامی می باشد.
افزایش نظارت و پایش حضور مسئولین فنی در داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر ژیلا محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک  با اعلام این مطلب، افزود: به منظور ارزیابی عملکرد مسئولین فنی داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی، میزان بازدیدهای میدانی از این مراکز، به ویژه در ساعات خارج از وقت اداری تشدید می شود.

وی ادامه داد : علاوه بر این، عرضه ماسک سه لایه پزشکی به قیمت مصوب و رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه نیز توسط بازرسان مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

مدیر دارویی با اعلام اینکه عرضه ماسک سه لایه پزشکی بالاتر از نرخ 10000 ریال، در داروخانه ها ممنوع می باشد، تصریح نمود: درصورت مشاهده تخلف، با داروخانه و شرکت پخش خاطی مطابق قانون رفتار خواهند شد.

دکتر محسنی همچنین گفت: براساس ماده 2 قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، تمامی امور فنی داروخانه باید توسط مسئول فنی انجام می شود بر همین اساس مسئول فنی موظف است مطابق ساعات تعیین شده در پروانه، در داروخانه حضور داشته باشد.

وی یادآور شد: عرضه و فروش دارو در داروخانه ها، باید در حضور مسئول فنی داروساز و تحت نظارت مستقیم وی انجام پذیرد و کنترل نسخ، ارائه داروهای تجویز شده به بیمار، مهر و امضای نسخ و ارائه مشاوره دارویی به بیماران، از وظایف مسئول فنی داروخانه است.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو در پایان تاکید کرد : شیفت شب داروخانه های شبانه روزی نیز از این قواعد مستثنا نیستند و اجرای ضوابط در تمامی ساعات فعالیت داروخانه الزامی است.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: افزایش نظارت و پایش حضور مسئولین فنی دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :