هر آنچه که بدرخشد، طلا نیست

۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۳ کد : ۱۴۴۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۱
مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی اراک گفت: امکان تشخیص الکل اتانول و متانول از روی مشخصات ظاهری امکان پذیر نیست و فقط در شرایط آزمایشگاهی میسر است.
هر آنچه که بدرخشد، طلا نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مهدی عبداللهی  مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  تمییز دادن الکل ها از یکدیگر، از روی شرایط ظاهری مثل رنگ و بو، روشی غیر مطمئن و نادرست است چون الکل ها در شرایط عادی بی رنگ و شفاف هستند و بنا به دلایل خاص، به گروهی از آنها مواد شیمیایی رنگی افزوده می شود و تنها آزمایشگاه های تخصصی و مجهز توانایی تعیین نوع الکل را دارند. 

وی افزود: الکل اتیلیک یا اتانول که اغلب آنرا به اسم الکل سفید می شناسند، ضد عفونی کننده ای قوی و پرکاربرد در طب و پزشکی است ولی متانول یا الکل متلیک که در بازار به الکل قرمز مشهور می باشد، ماده ای بسیار سمی و خطرناک است که بیشتر کاربردهای صنعتی دارد.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: الکل ها علیرغم نامگذاری های مشابه؛ خواص و کابردهای بسیار متفاوتی دارند و برخلاف تصور عموم، تشابه اسمی در الکل ها دلیلی بر مشابهت کاربردی آنها نیست.

وی به مردم توصیه کرد: برای حفظ سلامت خود و خانواده، الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را حتما از داروخانه و یا فروشگاه های معتبر تهیه و در زمان خرید توجه کنند که بر روی بسته بندی محصول مورد نظر شماره پروانه ساخت و نشان سازمان غذا و دارو درج شده باشد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: تشخیص الکل اتانول و متانول مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو


نظر شما :