کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی، بهداشتی مطرح کرد؛

خطرات پوستی، عوارض استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰ کد : ۱۴۶۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۸
مهندس گلستانی کارشناس مسئول معاونت غذا و دارو گفت: استفاده از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت در تهیه فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز موجب ایجاد آسیب های پوستی در مصرف کنندگان می شود.
خطرات پوستی، عوارض استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، مهندس فریده گلستانی کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با بیان این مطلب، بر تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت کالا تاکید کرد و گفت : در زمان خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی به درج پروانه ساخت اخذ شده از سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا محصول،آدرس کارخانه، بسته بندی مناسب و ... توجه شود.

مهندس « گلستانی» تصریح کرد : محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی نیز باید دارای برچسب اصالت و سلامت و فارسی نویس باشند و نام محصول ، نام کشور تولید کننده ، نام کشور وارد کننده ، مجوز بهداشتی واردات از سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا باید بر روی محصول ذکر شده باشد.

این کارشناس مسئول تاکید کرد : مصرف کنندگان  لوازم آرایشی و بهداشتی را از مکان های معتبر و مطمئن نظیر داروخانه ها و مراکز عرضه مورد تایید سازمان غذا ودارو یا نمایندگی های رسمی و مجاز تهیه نمایید و توصیه می شود از دست فروش ها و مراکزی که مواد آرایشی بدون پروانه ساخت بهداشتی و بدون برچسب اصالت و کد رهگیری می فروشند، هیچگونه خریدی صورت نپذیرد.

کلید واژه ها: خطرات پوستی فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز مهندس گلستانی کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی، بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :