معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

سلامتی گران ما در بساط ارزان دستفروش های لوازم آرایشی

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۶ کد : ۱۴۷۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۵
معاون غذا و دارو اراک توصیه کرد: لوازم آرایشی را هرگز از دوره گردها و دستفروشان کنار خیابان نخرند که اینها تهدیدات جدی سلامت پوست هستند مردم مطمئن باشند با اعتماد به این افراد به خاطر قیمت های نازل تر از چاله در آمده و به چاه می افتند.
سلامتی گران ما در بساط ارزان دستفروش های لوازم آرایشی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک با بیان اینکه فرآورده های آرایشی نامناسب با عوارضی مثل آکنه، جوش، لک، سوزش، خشکی، قرمزی، پوسته شدن پوست، ترک ناخن، و ... ظاهر می شود  به  مردم بویژه خانمها بصورت جدی توصیه کرد لوازم آرایشی را هرگز از دوره گردها و دستفروشان کنار خیابان نخرند که اینها تهدیدات جدی سلامت پوست هستند مردم مطمئن باشند با اعتماد به این افراد به خاطر قیمتهای نازل تر از چاله در آمده و به چاه می افتند.

وی همچنین از مردم خواست هنگام خرید یک فرآورده آرایشی و بهداشتی تولید داخل پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو را مورد نظر قرار بدهند و درمورد وارداتی ها نیز حتما محصولاتی را تهیه کنند که علاوه بر تائیدیه ورود، دارای برچسب ردیابی و رهگیری اصالت باشند.




عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید به مشاهده تاریخ تولید و انقضای حک شده روی محصولات اینچنینی، در مورد کرمها خاطر نشان کرد: اگر تغییری در رنگ و بو آنها ایجاد وآب و روغن آن از هم جدا شده باشد به هیچوجه نباید  اقدام به خریدشان کرد ضمن اینکه کرم خوب را از  بوی دلپذیر آن نیز می توان شناخت.

معاون غذا و دارو  گفت: اگر فردی پس از مصرف فرآورده های آرایشی با عوارض مذکور مواجه شد باید در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه نمائید.

دکتر علیمرادیان از مسئولان مرتبط با امور دستفروشان خواست نسبت به تحدید، ساماندهی و نظارت بر محصولات عرضه شده توسط آنها بویژه کالاهای سلامت، اقدام عاجل نمایند که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

وی در خاتمه خطاب به شهروندان، گفت: توصیه ما همواره خرید از مراکز معتبر و مجاز بوده، لذا در صورت وجود مشکل تنها از این طریق می‌توان شکایت را پیگیری کرد و اگر کالا از مراکز غیر معتبر یا دستفروش‌ها خریداری شود و ایجاد مشکل کند، قابل پیگیری نیست.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: دستفروش های لوازم آرایشی معاون غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :