در یک نگاه؛ رسانه‌ها موثرترین گام برای مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌هاست

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۱ کد : ۱۴۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۷
پزشک طب سنتی معاونت غذا و دارو اراک با اشاره به ضرورت آگاه سازی اقشار عمومی جامعه در مورد طب سنتی گفت: رسانه‌ها بهترین گام برای مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌های متخلف در مقابل سلامت اقشار جامعه است.
در یک نگاه؛ رسانه‌ها موثرترین گام برای مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌هاست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر اکرم مرادی فراهانی پزشک طب سنتی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: بیشترین آسیب از ناحیه برافروخته شدن و سوء استفاده از باورهای اعتقادی مردم به طب سنتی وارد می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی اطلاعات صحیح را از جمله ضرورت‌های تأمین امنیت سلامت و جسمی عنوان کرد و ادامه داد: تعداد متخصصین طب سنتی در استان مرکزی کمتر 10 نفر است و این درحالی است که بیش از هزار نفر تحت عناوین مختلف در حال تجویز داروهای گیاهی در بیماران هستند.

دکتر مرادی؛ آگاه سازی عمومی به منظور آشنایی با آسیب‌های مصرف داروهای غیر اصولی و استاندارد را ضروری دانست و گفت: عطش مردم به مصرف داروهای گیاهی از دیگر عوامل سوءاستفاده سودجویان در این حوزه است.

این پزشک طب سنتی حساس کردن اقشار مختلف جامعه به وسیله استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف را یکی از راهکارهای مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌های متخلف عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عطاری‌ها در سطح استان مرکزی ساماندهی می‌شوند.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌ها دکتر اکرم مرادی فراهانی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :