ملاک عمل داروخانه ها، نرخ دارویی درج شده در سامانه کشوری تیتک می باشد

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۴۸۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۹
دکتر محسنی؛ مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در رابطه تفاوت قیمت درج شده بر روی دارو با قیمت واقعی آن گفت: مبنای قیمت فروش دارو در داروخانه، نرخ مصوب درج شده در سامانه کشوری تیتک (TTAC) می باشد و قیمت درج شده بر روی دارو، ملاک عمل نیست.
ملاک عمل داروخانه ها، نرخ دارویی درج شده در سامانه کشوری تیتک می باشد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی، مدیر دارویی معاونت  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در رابطه تفاوت قیمت درج شده  بر روی دارو با قیمت واقعی آن گفت: مبنای قیمت فروش دارو در داروخانه، نرخ مصوب درج شده در سامانه کشوری تیتک (TTAC) می باشد و قیمت درج شده بر روی دارو، ملاک عمل نیست.

وی ادامه داد: داروخانه ها دارو را براساس قیمت مصوب سازمان غذا و دارو که در این سامانه اعلام می شود، عرضه می کنند.

دکتر محسنی تصریح کرد: هم استانی های گرامی برای اطلاع از قیمت مصوب داروها می توانند به سامانه اطلاعات دارویی کشور http://irc.fda.gov.ir/nfi مراجعه نمایند؛ همچنین فرد با دریافت اپلیکیشن تیتک ( www.ttac.ir) از این سامانه و نصب آن بر روی گوشی همراه خود می تواند در مواقع نیاز به جدیدترین قیمت مصوب داروها دسترسی داشته باشد.
 

وی خاطر نشان ساخت: چنانچه بین قیمت فروش دارو در داروخانه با قیمت مصوب در سامانه تیتک، اختلاف و تفاوت وجود داشت، مردم می‌توانند موضوع را برای پیگیری، از طریق شماره ۱۹۰ و یا شماره تلفن 33685570 داخلی 253 به کارشناسان مربوطه گزارش نمایند.
 

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک ملاک قیمت دارو


نظر شما :