معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

چهل و دو سال افتخار و پیشرفت؛ درخشش داروسازی بیش از چهار دهه

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۴۸۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۴
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد: یکی از مهم‌‏ترین حوزه‌‏های پیشرفت علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته، حوزه داروسازی است.
چهل و دو سال افتخار و پیشرفت؛ درخشش داروسازی بیش از چهار دهه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: داروسازان همانند سایر گروه های درمانی، در شکوفایی دستاوردهای انقلاب نقش موثری داشتند.
 وی اظهار داشت: وضعیت داروسازان در ایران در مقایسه با قبل از انقلاب تفاوت فاحشی دارد که از آن جمله می توان به رسیدن به استقلال و خودکفایی در تولید بسیاری از داروها و صادر کردن آن به کشورهای دیگر و ایجاد نظام نوین دارویی و طرح ژنریک دارویی، تاسیس دانشکده‌های داروسازی، تشکیل سازمان غذا و دارو از مهمترین دستاوردها در  حوزه داروسازی اشاره کرد.
وی تاکید کرد: آموزش داروسازان باید بروز و تکمیل تر از گذشته صورت گیرد چراکه داروسازان می‌توانند به عنوان مشاوران پزشکان در حیطه دارویی مشغول به کار باشند. 
وی با اشاره به  اینکه نباید به عنوان یک فروشنده به داروسازان نگاه شود، افزود: باید یک تغییر نگرش کلی در کشور در زمینه داروسازی رخ دهد و داروسازی بالینی همانند سایر دیگر کشورها جدی گرفته شده تا ارزشگذاری خدمات دارویی  صورت بگیرد.  
وی در پایان به بیان برخی از مشکلات داروسازان پرداخت و گفت: امید است مطالعات صورت گرفته در خصوص این قشر زحمتکش محقق شود و دیوان اداری و مالیات لطف بیشتری در خصوص این قشر زحمتکش اعمال نمایند، چراکه داروسازان به خصوص در این دوران حساس همانند سایر اقشار پزشکی و پیراپزشکی زحمات و فداکاری‌های زیادی کشیده و می کشند که ضمن اینکه این زحمات بر کسی پوشیده نیست، بلکه تأثرات زیادی هم در درمان و کنترل بیماری ها به خصوص مهار کرونا دارد.

کلید واژه ها: چهل و دو سال افتخار و پیشرفت دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک دهه فجر


نظر شما :