معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

توجه به سبک زندگی سلامت محور در پیشگیری از کرونا موثر است

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۴۸۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۱
معاون غذا و دارو اراک گفت: سبک زندگی سلامت محور یکی از مهمترین نیازهای اساسی در حوزه سلامت است که در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است.
توجه به سبک زندگی سلامت محور در پیشگیری از کرونا موثر است

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: افزایش سواد سلامت مردم را راه نجات حوزه سلامت دانست و افزود: درصد بالایی از مبتلایان به بیماری کرونا افراد آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان و یا دارای سابقه بیماری زمینه ای هستند. توجه به سلامت جسم یک اصل است که نباید از آن غافل شد، غذای سالم، خواب کافی و ورزش سه اصل مهم در سلامت جسم هستند.
دکتر علیرادیان ادامه داد: ترویج سبک زندگی سلامت محور نیاز اصلی جامعه امروز است که باید تمامی افراد جامعه به ویژه مسئولین و دستگاه‌های تاثیر گذار نسبت به این نوع سبک زندگی حساس باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به اصل مهم پیشگیری بهتر از درمان، گفت: سالم نگه داشتن مردم هزینه کمتری نسبت به درمان در زمان بیماری دارد و این از عوامل مهم در کنترل هزینه درمان برای دستگاه‌های متولی درمان و نیز خانوارها است که باید در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در کشور توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم.

کلید واژه ها: توجه به سبک زندگی پیشگیری از کرونا معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :